מנכ"ל "אור ישראל": "משרד הבריאות אוסר על שימוש בכלים רב פעמיים"

    אסתי פלד No Comments on מנכ"ל "אור ישראל": "משרד הבריאות אוסר על שימוש בכלים רב פעמיים"

    גזירות ליברמן: לקראת העלייה הדרמטית על הכלים החד פעמיים, מנכ"ל ישיבת אור ישראל, ומנכ"ל פעמית אביסר שלום בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מספרים על העליות במחיר, "חצי שנה של חד פעמי יעלה לנו עוד 100 אלף ש"ח. והאם הישיבות רוצות באמת להשתמש בחד פעמי?

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    גזירות ליברמן: כתבנו הכלכלי צבי טסלר סיפר ב"מהדורה המרכזית" על המס שיתחיל ב-1/11 שיכפיל את מחירי החד פעמי בישראל, כהמס הולך לפי משקל לכן כלים כבדים יותר יעלו עד פי שניים מהמחיר כיום. החשש הוא שרשתות השיווק והיצרנים ינצלו את המיסוי לעלות את הכלים החד פעמים בצורה לא תאומת למחיר האמיתי. אנשים שהזמינו אירועים ומוסדות חינוך כבר הזמינו חד פעמי בכמויות לקראת ההעלאה.

    מנכ"ל 'פעמית' ספק חד פעמי למוסדות אביסר שלום ומנכ"ל "אור ישראל" בפ"ת הרב שמואל טירר התראיינו ל"מהדורה" וסיפרו, "אנחנו כישיבה עשינו חשבון ש11 ש"ח יביא לעלייה של 100 ש"ח לחצי שנה, לכן קנינו מראש סחורה שחסכנו איתה עשרות אלפי ש"ח".

    מנכל פעמית: "ניסינו באמצעות חברי כנסת לבטל את הגזירות על הציבור, הגזירות הושתו על הציבור והחוק הזה הוא לא סביבתי והוא רק מיסוי, שר האוצר כמו גנב בלילה פרסם את החוק. חבל שבמדינה שלנו ככה מוסדות החינוך מתייחסים לאזרחים שלהם גם לא נתנו זמן להתארגנות".

    עוד הוסיף, "חלק מהסחורות הגיעו מסין וחלק מטורקיה, העליות האחרונות היו בגלל עלות ההובלה היומית, אנחנו מחזיקים במלאים גדולים, אנחנו לא יודעין עד כמה הנזקים אלו יהיו. אל החרדים זה יותר משמעותי אבל כל מדינת ישראל צורכת חד פעמי. מדובר בעוול גדול".

    הרב טירר מגיב לליברמן שקרא להשתמש במדיח כלים וסיפר על הוראת משרד הבריאות, "כל הישיבות משתמשים בחד פעמי כי בחרנו במוצר הזה, בעבר כולם השתמשו בכלים פלסטיק, משרד הבריאות הגיעה אלינו ואסר על השימוש בהם, בגלל שבחור חותך בצלחת נוצר חריצים והם סופגים לכלוך והוא אוכל אח"כ בקטריות שפוגעות בבריאות, ובצלחות זכוכית זה לא ריאלי".



    0 תגובות