חיים רמון על ה'חוק האיראני': "אין חוק כזה בשום מדינה דמוקרטית"

    אסתי פלד No Comments on חיים רמון על ה'חוק האיראני': "אין חוק כזה בשום מדינה דמוקרטית"

    שר המשפטים לשעבר חיים רמון במתקפה חריפה כנגד ה"חוק האיראני" שבא למנוע מראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו להתמודד על פי רצון העם, "אין אף מדינה דמוקרטית בעולם שיש לה חוק איראני כזה"

    צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המשפטים לשעבר חיים רמון התראיין הערב (רביעי) ל"מהדורה המרכזית" על רקע העלאת ה"חוק האיראני" ע"י גדעון סער לפיו היועמ"ש יוכל להדיח את ראש הממשלה אם יחליט להגיש נגדו כתב אישום, לדברי רמון, "הזכות היסודית בדמוקרטיה – זה הזכות לבחור ולהיבחר. אנחנו כבר יודעים את דעות הפקידים".

    רמון הבהיר כי "רק באיראן יש גוף שקובע מי יוכל להתמודד. ולנתניהו יש עוד חזקת חפות, כל החוק הזה מונע מהאובססיה נגדו – אם נתניהו פורש החוק יורד".

    רמון תקף את אלו שמדברים כביכול על לגיטימיות החוק האיראני, "גם אלו שמדברים בעד החוק לא מאמינים לעצמם, גם גדעון סער דיבר נגד החוק. אין דבר יותר גדול שהעם בוחר אותך לתפקיד הכי גדול. גם שר המשפטים טומי לפיד התנגד נחרצות לחוק דומה שהעלה פינס. כנראה שטומי הוא אביו הביולוגי של יאיר אבל לא האידאולוגי".

    רמון הבהיר כי גם אדם שיש נגדו כתב אישום אסור להגביל את האפשרות שלו להיבחר ע"י הציבור, "יש שתי בעיות בכך, שתי הזכויות היסודיות בדמוקרטיה על הזכות לבחור ולהיבחר. אתה נותן כוח לגוף שאנחנו יודעים איך הוא ישתמש בכוח שלו. רק באירן יש כזה גוף. והדבר השני זה חזקת החפות. אין שום מדינה בעולם דמוקרטית שעשתה חוק כזה".

     

     



    0 תגובות