חכ"ל יוחנן פלסנר בריאיון: "חוק הגיוס החדש לא עושה צדק"

    אסתי פלד No Comments on חכ"ל יוחנן פלסנר בריאיון: "חוק הגיוס החדש לא עושה צדק"

    ח"כ לשעבר יוחנן פלסנר שכיהן כיו"ר ועדת הגיוס שעסקה בחוק הגיוס יחד עם המפלגות החרדיות, בריאיון ל"מהדורה המרכזית" טוען כי החוק החדש מנמיך את יעדי הגיוס ואומר, "בשוליים יהיו יעדים כמו ב-2011". על מבחן בג"ץ, "בג"ץ ייתן זמן לראות מה התוצאות בשטח של החקיקה הזו ואז יחליט"

    צילום: פלאש 90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, חכ"ל יוחנן פלסנר שכיהן כיו"ר הוועדה שעסקה בחוק הגיוס התראיין הערב (רביעי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן על רקע חוק הגיוס שהובא לכנסת, ואומר כי "החוק החדש לא עושה צדק, אלא מכיר במציאות שרוב החרדים לא הולכים לשרת בצה"ל ולא בשירות האזרחי בטווח הנראה לעין".

    במבחן המשפטי מול בג"ץ אומר פלסנר בג"ץ יבחן את התוצאות בשטח, "החוק הוא סה"כ מייצר הסדר חוקי שמאפשר לזה להמשיך להתקיים לפטור משירות צבאי. מדובר ביעדים שוליים זה מחזיר אותנו ליעדים כמו בשנת 2011".

    פלסנר הבהיר כי "היעדים הם כ"כ נמוכים בחוק החדש, וגם אלו שלא היו מלכתחילה חרדים יוכלו. קיצור הפטור לגיל 21 לא יפחית את ההתגייסות. מי שרוצה להתגייס – עושה זאת מרצונו, ואחרי גיל 21 כבר הרבה פחות מתגייסים" אמר פלסנר.

    קבלת הפטור בגיל 21 ייתן תמריץ לגיוס? לדברי פלסנר, "אף אחד לא מתגייס לצה"ל שהוא לא מעוניין בכך. יש כאלו שרוצים את מסלולי ההכשרה שנותן הצבא, את השירות שמציע הצבא. מעל גיל 21 רוב המתגייסים לא עושים שירות משמעותי אלה יותר תוכניות הכשרה בשחרר"ם הקיימים בצבא".

     

     



    0 תגובות