שער הפרעות: מה קורה בשבועיים האחרונים בשער שכם?

    בנצי לייזרוביץ No Comments on שער הפרעות: מה קורה בשבועיים האחרונים בשער שכם?

    ידויי אבנים לעבר אוטובוסים העושים דרכם לכותל המערבי, עימותים אלימים עם כוחות הביטחון מידי יום במהלך השבועיים האחרונים בשער שכם: כתב המשטרה בנצי לייזרוביץ' שוחח עם גורמים בכירים במשטרה שהתייחסו לגורמים בשטח שמביאים לתסיסה, תוך ניתוק בין המתפרעים הצעירים להנהגה הערבית הבכירה

    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרות הסדר נמשכות גם היום (רביעי) בשער שכם, לאחר שצעירים ערבים החלו ליידות אבנים ולהתעמת עם כוחות הביטחון במקום, בתגובה המשטרה עצרה מספר חשודים בהפרות הסדר.

    מה קורה בשער שכם בתקופה האחרונה? מזה כשבועיים, שעות אחה"צ מתפרעים ערבים מגיעים אל שער שכם במזרח י-ם מתעמתים עם כוחות המשטרה ומג"ב, מיידים אבנים, בקבוקים וכל הבא ליד. אוטובוסים העושים דרכם אל הכותל המערבי ניזוקו אף הם, מתפללים נשכבים על הרצפה כדי לא להיפגע מאבנים. זה מה שקורה יום יום בתקופה האחרונה.

    הרקע להתפרעויות על פי בכירים במשטרה: שיעמום של בני הגיל הצעיר מהמגזר הערבי בעיר העתיקה, תוך ניסיון להלהיט את הרוחות. גורם בכיר במשטרה אומר ל"קול חי", מדובר בצעירים בגילאי 6-18.

    בשבועיים האחרונים עצרנו עשרות מתפרעים, אנחנו מנהלים כל העת שיח והידברות עם המנהיגים במזרח י-ם, אולם לצערנו המתפרעים לא שומעים למנהיגים. המשטרה מתמודדת יום יום עם אותם מתפרעים שמפרים את הסדר הציבורי, ומשליכים על השוטרים ואוטובוסים אבנים, בקבוקים ועוד.

    רק אתמול, הגיעו מתפרעים לאזור שער שכם והחלו בהפרות סדר אלימות, שכללו ידויי אבנים לעבר כוחות המשטרה ואוטובוסים שחלפו במקום.

    במהלך הפרת הסדר האלימה, פעל כוח משטרה לפיזור המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר. בשעות האחרונות השוטרים ולוחמי מג״ב עצרו עד כה אחד עשר חשודים בחשד למעורבותם באירועי הפרת הסדר הציבורי וידוי אבנים לעבר אוטובוסים ופעלו להדיפת המתפרעים ושמירת הסדר הציבורי.

    מעצרים אלו מצטרפים לעשרות מעצרים של מפרי סדר שבוצעו ע״י כוחות המשטרה באזור במהלך השבועות האחרונים.

    מהמשטרה נמסר: נמשיך לפעול בנחישות וביד קשה נגד פורעי חוק, קטינים או בגירים, שינסו לפגוע בכוחות הביטחון ובמשתמשי הדרך באזור ובכל מקום אחר.



    0 תגובות