חכי"ם ליו"ר הכנסת: "עשה סוף לחדירה לפרטיות שלנו ע"י צילום מהיציע"

    איתי גדסי No Comments on חכי"ם ליו"ר הכנסת: "עשה סוף לחדירה לפרטיות שלנו ע"י צילום מהיציע"

    חברי הכנסת אופיר סופר ואמילי מואטי פנו ליו"ר הכנסת מיקי לוי בדרישה לעשות סוף לתופעה שהתגברה לאחרונה, בה צלמים ואורחים מצלמים חכי"ם מקרוב את החומר המונח על שולחנם, "בין המקרים המוכרים שתועדו ופורסמו, רכישת הנעלים של חברת הכנסת שטרית מהליכוד, פתק שקיבל ראש האופוזיציה מיועציו וטבלת אקסל של ח"כ ברקת"

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצילומים המביכים מהסלולארים של החכי"ם מהיציעים: בתקופה האחרונה גברה התופעה בה אורחים וצלמי עיתונות השוהים ביציע מליאת הכנסת בה נמצא מעל ראשי חברי הכנסת, מצלמים מקרוב התכתבויות של חכי"ם בפלאפון או בטאלבט, צילום של חומרים המונחים על שולחנם במליאה, דבר שהביא לדליפת חומרים שאינם חפצים בפרסומם או פגיעה בפרטיות חברי הכנסת.

    בשל כך, חברי הכנסת אופיר סופר (הציונות הדתית) ואמילי מואטי (העבודה) פנו ליו"ר הכנסת, מיקי לוי בכדי שישים סוף לתופעת המציצנות לפלאפונים, למחשבים ולמסמכים של חברי הכנסת, "ענייניהם האישיים של חברי הכנסת והשרים חייבים להישאר בחזקתם בלבד אלא אם כן בחרו לחשוף אותם".

    חברי הכנסת סיפרו כי "בשבועות האחרונים נחשפו מספר פעמים צילומים מתוך מכשירי הפלאפון, מחשבים אישיים ומסמכים של חברי הכנסת שישבו במליאת הכנסת. הסיבה העיקרית למקרים היא שחברי הכנסת מהאופוזיציה בעיקר יושבים מתחת ליציע העיתונאים והמכובדים ובכך ניתן להיחשף לפעולותיהם האישיות במחשבים ובפלאפונים האישיים".

    עוד הוסיפו כי "בין המקרים המוכרים שתועדו ופורסמו, רכישת הנעלים של חברת הכנסת שטרית מהליכוד, פתק שקיבל ראש האופוזיציה מיועציו וטבלת אקסל של ח"כ ברקת".

    החכי"ם הבהירו כי "ענייניהם האישיים של חברי הכנסת והשרים כמו גם נושאים בתחום עבודתם הקשורה לעיתים בנושאים הקשורים לביטחון המדינה ולנושאים מסווגים- חייבים להישאר בחזקתם בלבד אלא אם כן בחרו לחשוף אותם".

    המכתב המלא ליו"ר הכנסת:

    מכובדי,

    בשבועות האחרונים אנו עדים לתופעה מגונה החוזרת על עצמה שוב ושוב, בה מצולמים חברי כנסת ללא ידיעתם בעת שהותם במליאת הכנסת.

    כידוע, פעמים רבות נדרשים חברי הכנסת להשתתף בישיבות מליאה בכנסת הנמשכות לעיתים שעות ארוכות ועד שעות לילה מאוחרות.

    בישיבות מליאה אלה נאלצים חברי הכנסת והשרים לעסוק מדי פעם לפעם בענייניהם האישיים ואף בנושאים הקשורים לעבודתם השוטפת.

    מצב זה אסור שיימשך.
    ענייניהם האישיים של חברי הכנסת והשרים כמו גם נושאים בתחום עבודתם הקשורה לעיתים בנושאים הקשורים לביטחון המדינה ולנושאים מסווגים- חייבים להישאר בחזקתם בלבד אלא אם כן בחרו לחשוף אותם.

    לפיכך, אבקשך לפעול באמצעות כלל הכלים העומדים לרשותך למיגור התופעה.



    0 תגובות