מחקר: זינוק של פי 50 ברמת הנוגדנים לאחר חיסון שלישי

    צבי טסלר No Comments on מחקר: זינוק של פי 50 ברמת הנוגדנים לאחר חיסון שלישי

    י ד"ר אסתי סייג, החוקרת הראשית במרכז הרפואי איכילוב – ת״א: "המחקר מדגים ומוכיח את היעילות הרבה של מנת הדחף בהשבת רמת הנוגדנים בדמם של מתחסנים, לאחר שזו פחתה באופן משמעותי, מספר חודשים אחרי המנה השנייה"

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחקר ישראלי שבוצע כאן באיכילוב והתפרסם כעת בכתב העת היוקרתי – Lancet Microbe מדד את רמת הנוגדנים לאחר מנת דחף (מנה שלישית) של חיסון לנגיף הקורונה, לקבוצה גדולה של עובדי בריאות בריאים, ומצא זינוק של פי 50 – מרמה מינימלית לרמה מקסימלית בקרב 95.7% מהנבדקים.

    המחקר בהובלת ד״ר אסתי סייג, סמנכ״ל מערכות מידע ותפעול ומנהלת מבצע החיסונים של איכילוב, ובשיתוף ד״ר דוד בומזה, בדק את השפעת מתן מנת דחף של פייזר (חיסון שלישי, אחרי שתי מנות פייזר קודמות) בקרב 346 עובדים בריאים של בי"ח איכילוב (מרכז רפואי ת"א), על רמת נוגדנים לנגיף קורונה בדמם.

    מדובר במחקר הגדול מסוגו לבדיקת השפעת מנת הדחף בקרב עובדים בריאים במערכת הבריאות במסגרתו נבדקה רמת הנוגדנים לפני, ועשרה ימים אחרי, מתן החיסון. תוצאות המחקר הדגימו עליה לרמה המקסימלית של הבדיקה בקרב 95.7% מהנבדקים.

    שני נבדקים בלבד לא הגיבו כלל ורמת הנוגדנים בדמם נשארה שלילית, ומספר נבדקים נוספים הגיבו בעליה מתונה בלבד של רמת הנוגדנים, למרות מנת הדחף.

    כעת מתוכנן מחקר המשך על מנת להתחקות אחר גורמים אפשריים להיעדר תגובה או תגובה לא מכסימלית בקרב הנבדקים הללו.

    לדברי ד"ר אסתי סייג, החוקרת הראשית במרכז הרפואי איכילוב – ת״א: "המחקר מדגים ומוכיח את היעילות הרבה של מנת הדחף בהשבת רמת הנוגדנים בדמם של מתחסנים, לאחר שזו פחתה באופן משמעותי, מספר חודשים אחרי המנה השנייה (ערך חציוני של 3.67 בקרב הנבדקים כאן לפני מתן החיסון). ממצאי המחקר עולים בקנה אחד עם דעיכת הגל הרביעי בישראל, במקביל להיקפי התחסנות מרשימים במנה שלישית בקרב הציבור הרחב".



    0 תגובות