התגובות לחוק נגד נתניהו: "גוזלים ממיליוני אזרחים את זכותם הדמוקרטית"

    איתי גדסי No Comments on התגובות לחוק נגד נתניהו: "גוזלים ממיליוני אזרחים את זכותם הדמוקרטית"

    במחנה הימין תקפו בחריפות את החוק המסוכן המעניק סמכות חסרת תקדים ליועמ"ש להדיח את ראש ממשלה מכהונתו שתביא להפלת ממשלה בישראל

    גדעון סער צילום: פלאש 90
    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במערכת הפוליטית סערו הרוחות לאחר שהחוק נגד נתניהו יצא לבחינת הציבור ע"י שר המשפטים גדעון סער, על פי החוק חסר התקדים סמכויות הדחת ראש ממשלה מתפקידו יהיו בידי היועמ"ש לממשלה.

    בליכוד הגיבו לחוק נתניהו ואמרו, "גדעון סער שמגרד מלמטה את אחוז החסימה בכל הסקרים, מציע חוק אנטי דמוקרטי נוסח איראן שמבקש לפסול את מי שמקבל בסקרים 35 מנדטים וזוכה לתמיכה של מיליוני אזרחים כנציגם לראשות הממשלה. מביך".

    ח"כ יריב לוין אמר בתגובה לחוק: "גם היום המשיכה ממשלת "עשר מעלות ימינה" בקידום מדיניות שמאל קיצוני. היא הסדירה את מעמדם של אלפי פלסטינים ביהודה ושומרון, ומיד לאחר מכן, עוד בטרם יבשה הדיו על השערורייה הראשונה – נכנעה שוב לעוד תכתיב של התנועה האיסלאמית".

    יריב הוסיף, "ובמה עסוק גדעון סער שמפלגתו מזמן איבדה את מעט הבוחרים שהיו לה? הוא עסוק בלגזול ממליוני אזרחים את זכותם הדמוקרטית הבסיסית לבחור מי יוביל את המדינה".

    לוין הבהיר כי "זה לא יעזור להם. נאבק בממשלה הרעה הזו ונבטל כל חוק צפון קוריאני שהיא תקדם. נמשיך לתמוך בבנימין נתניהו, המנהיג הטוב ביותר לישראל. ביחד נתגבר על הרוע ועל צרות העין. ביחד נעשה את מה שטוב למדינת ישראל".

    יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה: |תזכיר החוק שפרסם הערב גדעון סער וימנע ממי שהוגש נגדו כתב אישום לכהן כראש ממשלה הוא אנטי דמוקרטי בעליל. הוא מפקיד את ידיה של הדמוקרטיה הישראלית בידי החלטה שרירותית של פקיד לא נבחר ומעניק כח בלתי קונבנציונלי בידי היועמ"ש מול נבחרי הציבור, מעבר לכח המופרז שהוא נטל לעצמו כבר היום".

    עוד הוסיף, "‏סער יודע את זה מצויין ואמר את זה בעצמו לא פעם. שנאתו לנתניהו מקלקלת את השורה ומביאה אותו לסיכול ממוקד של הדמוקרטיה הישראלית. אם החוק הזה חלילה יעבור (תוך עוד סיבוב פרסה ורמיסת הבטחה בוטה של ימינה) נבטל אותו מיד כשנחזור בע"ה לשלטון. רק העם יקבע מי ינהיג אותו ויעמוד בראשות הממשלה".

    חה"כ שמחה רוטמן כתב: "תזכיר החוק החדש שהפיץ הערב גדעון סער הוא בושה לו ובושה למדינה. מי שלא סומך על 61 ח"כים שיבחרו את המועמד הטוב ביותר, ומנסה לתת לפקיד להחליט עבורם מי יכול להיות ראש ממשלה ומי לא, מעיד על עצמו שאין לו אמון בעם, בנבחרי העם ובהליך הדמוקרטי. זה לא מזכיר תקופות אפלות. זו תקופה אפלה".



    0 תגובות