תחקיר מיוחד על הגיל השלישי: הבדידות מתחילה כבר עם היציאה לפנסיה

    אסתי פלד No Comments on תחקיר מיוחד על הגיל השלישי: הבדידות מתחילה כבר עם היציאה לפנסיה

    שקופים ובודדים: תחקיר מיוחד של "המהדורה המרכזית" על תופעת הבדידות בגיל השלישי וחוסר המודעות הציבורית לעזרה הקריטית להם נצרכים המבוגרים. רכזת עזר מציון ירושלים, מוטי בוקצ'ין מזק"א, מנהלת תחום הקשישים בעיריית ירושלים ואלחנן גרוסבוים מספרים על המצוקה הגדולה בציבור המבוגרים והפתרונות שכבר יש בארגונים ובעיריות והאחריות של השכנים | האזינו

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    הרבנית ריבי קסובר רכזת עזר מציון ירושלים סיפרה על ההתמודדות עם הבדידות והקשיים בגילי השלישי, "יש אדם מבוגר שהתקשר אלינו שנמצא בלב קהילה חרדית ורק ביקש שמישהו יבוא להכין לו כוס תה כי הוא לא מרגיש טוב. יש המון אנשים בודדים שצריכים עזרה גם מתוך הקהילות החרדיות שלא שמים לב אליהם. היה קשיש שנפטר בביתו ורק לאחר חודש שמו לב שהוא חסר בבית הכנסת".

    מוטי בוקצ'ין מזק"א סיפר על הקמפיין לעליית המודעות לשימת לב לשכנים המבוגרים בקרבת מקום שמוביל הארגון, "אני אישית חווה את זה של מציאת גופות במצב ריקבון, זה אדם ששכחו אותו למעלה משבוע בביתו, לא בדקו אם הוא חי או נושם, אלו אנשים שקופים שלא שמים לב אליהם ובאמת אנשים טובי לב נרתמו למשימה.

    בוקצ'ין הוסיף, "אנשים עסוקים בטרדת יומם ולא שמים לב לשכנים שלנו, יש מתנדבי זק"א בכל הארץ, אבל יש מקומות של יותר בחיפה לדוגמא היו למעלה מ-20 גופות בשנה האחרונה. אנחנו קוראים לגלות אחריות אישית על הסביבה הקרובה שלו".

    מנהלת תחום קשישים בעיריית ירושלים הגברת יוליס בורג סיפרה על פעילות העירייה בתחום, "אנחנו שותפים ועובדים עם הרבה מאוד עמותות, אנחנו מפעילים פרוייקט של שכן בבניין יש לנו 1500 מתנדבים שדופקים בדלת ואנחנו רוצים להגיע ל-4 אלף מתנדבים. אנחנו רוצים להתגבר על הבדידות ולגרום למבוגרים להגיע למועדונים חברתיים לכל מיני קבוצות וכך גם לדעת מתי שהם חסרים".

    עוד הוסיפה, "אנחנו היחידים בישראל שיש לנו פרויקט 'בטוח בבית' כדי שלא יפלו, צריך רק להתקשר ל-106 כל קשיש מעל גיל 70 אנחנו מתקינים בבית בחינם, מאחזים בשירותים ובמקלחת, מתקינים לכל קשיש בבית שטיחונים מיוחדים, גלאי עשן ותאורת חינם. אנחנו רוצים להגיע ל-24 אלף בתים".

    אלחנן גרוסבוים חבר מועצת העיר ירושלים סיפר, "אנחנו לא יכולים לעשות את המראה כ"כ שחורה, כי בכל הקהילות יש אנשים טובים וגם בעיריות אחרות. אבל הנקודה השנייה גם אנשים שיש להם ילדים ומגיעים לגיל פנסיה ונכנסים לשגרת חיים חדשה הם גם צריכים עזרה, גם אם יש ילדים, לפעמים גם הילדים לא שמים לב. צריך להבין להסתכל על כל אחד ואחד ולראות מה יכולים להועיל לו".

     

     



    0 תגובות