מומחה לרעידות אדמה: "כל בית שנבנה לפני 1980 מועד לקריסה"

    אסתי פלד No Comments on מומחה לרעידות אדמה: "כל בית שנבנה לפני 1980 מועד לקריסה"

    מומחה לרעידות אדמה ותחזוקת מבנים חיליק סופר בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מסביר על סכנת קריסת מבנים בישראל בזמן רעידות אדמה, "תרחישי הייחוס מדברים על 7 אלף הרוגים"

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע רעידת האדמה שהתרחשה היום (שלישי) ביוון והורגשה בישראל ועל רקע קריסת מבנים ישנים לאחרונה בישראל, חיליק סופר מומחה לרעידות אדמה ותחזוקת מבנים בריאיון ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן הסביר אלו בניינים כעת מסוכנים, "כל בית שנבנה לפני 1980 אין לו תקן 413 תקן לבניית ססמית מסוכן, בתין אלו מועדים לקריסה בעת רעידת אדמה, אנחנו יודעים שרעידת אדמה בישראל תהיה השאלה היא מתי? בגלל השבר הסורי אפריקני שישראל יושבת עליו" הסביר סופר.

    סופר הסביר כי הסכנה גדולה מאוד הבישראל, "ברעידת האדמה האחרונה בצפון ים המלח נהרגו 30 בני אדם ואז הארץ לא הייתה מיושבת כמו היום, תרחישי הייחוס מדברים על 7 אלף הרוגים בעת רעידת אדמה חזקה".

    על האפשרות של יצירת פאניקה בקרב הציבור אומר סופר, "הלחץ הזה בריא, כי זה לחץ לפעולה, לא לחכות לאסון, בטווח הקצר צריך לקרוא למהנדס שיבדוק את הסדקים וייתן פיתרון, בטווח המאוחר לקחת קבלן ולצאת לתמ"א 38 או בפינוי בינוי, וצריך לממש את התוכניות האלו".

    סופר הוסיף כי "הבעייה המרכזית בפריפריה לא כ"כ כלכלי לעשות תמ"א 38, שם המדינה צריכה להכניס את היד לכיס ולממן את חיזוק המבנים הללו".

     



    0 תגובות