הרב שמחה וייס: "אני מפחד שהחוק יגרום להתפרקות של הרבנות הראשית"

    אסתי פלד No Comments on הרב שמחה וייס: "אני מפחד שהחוק יגרום להתפרקות של הרבנות הראשית"

    חבר מועצת הרבנות הראשית הגאון הרב שמחה וייס בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מנתח את הבעיות הקשות והסכנות ברפורמת הכשרות ומבהיר, "בסוף אף אחד לא יוכל לסמוך על הכשרות שתהיה בארץ"

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב אליעזר וייס חבר מועצת הרבנות הראשית בריאיון הערב (שלישי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן מספר על הרפורמה להרס הכשרות ועל הדיון בוועדה שהשתתף בה היום, "רפורמת הכשרות היא 'אי-רפורמה'. זורקים כל מיני מילים יפות, אבל בסוף אף אחד לא יוכל לסמוך על כשרות בארץ".

    הרב הסביר את הבעייה הקשה לאחר הרפורמה בחוסר האמון הציבורי המוחלט והאדרלמוסייא שתהיה בציבור, "עד היום ידעו כולם יש רבנות בכל הארץ שנותנת כשרות ויש גם מהדרין ועוד מעט יהיו כל מיני תאגידים, וכל מיני רבנים שחותמים ולא יודעים מי עומד מאחורי זה. הרבנות הראשית תצטרך לפעול תחת סטנדרטים – אבל כל שלושה רבנים אחרים יוכלו לקבוע אחרת".

    הרב וייס העלה את חוסר ההבנה בעולם הרבנות, בפתיחת אפשרות של רבני ערים לתת כשרות בכל מקום בארץ, "במקרה בתקופת מעבר ברגע שיעבירו את החוק, כל רב שיש לו 20 אלף תושבים יוכל לתת כשרות בכל הארץ ופה פתאום לא דואגים למשגיח מושגח או רגולצייה, אבל לדעתי רב בצפון צריך להיות במקום שלו ולא להסתובב באילת ולתת שם כשרות, הוא מארא דאתרא הוא צריך לדאוג לתורה במקום שלו".



    0 תגובות