סוף הדמוקרטיה: החוק שייתן ליועמ"ש יכולת להדיח ראש ממשלה

    ישראל רובין 1 Comment on סוף הדמוקרטיה: החוק שייתן ליועמ"ש יכולת להדיח ראש ממשלה

    לא נתפס: שר המשפטים גדעון סער מעביר את הכוח השלטוני כולו לידי היועמ"ש, על פי החוק החדש כל ראש ממשלה יוכל להיות מודח ע"י הפקיד היועמ"ש לממשלה ברגע שהחליט להגיש נגדו כתב אישום. החוק בא למנוע מנתניהו את הרכבת הממשלה בכנסת הבאה

    צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוק נתניהו יוצא לדרך: סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער פירסם היום (שלישי) את תזכיר החוק המתקן את חוק-יסוד: הממשלה, ומונע את הטלת תפקיד הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים. מדובר בחוק חסר תקדים שייתן לפקיד ציבור – היועמ"ש לממשלה להדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר על ידי הציבור מתפקידו.

    ע"פ ההצעה ח"כ שתלוי ועומד נגדו כתב אישום לא יהיה כשיר להרכיב את הממשלה אם הואשם בעבירה שהעונש הקבוע לה הוא למעלה משלוש שנות מאסר. עם זאת, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית יוכל, להתיר את הטלת המנדט על אותו ח"כ במידה ויקבע כי בנסיבות העניין אין עם העבירה קלון. סער בעצם נותן שוב לשופט העליון שמתמנה ליו"ר וועדת הבחירות את הסמכות לקבוע מי כן יוכל לכהן ולא הציבור.

    לפיכך, ח"כ שיש נגדו כתב אישום בעבירה שעונשה למעלה מ3 שנות מאסר, ויש עמה קלון – לא יוכל: 1. לקבל את מלאכת הרכבת הממשלה מנשיא המדינה. 2. לא ייכלל בהצעה להבעת אמון בממשלה חדשה. 3. לא יושבע כראש הממשלה החלופי.

    יצויין כי תחולת החוק תהיה רק החל מהכנסת ה-25.

    גדעון סער אמ על החוק: "חובתנו לקבוע הסדרים משטריים טובים יותר לעתיד, המבצרים את ערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. עלינו מוטלת החובה למנוע הישנות המצב אותו חוותה מדינת ישראל עד לא מכבר".

    מהליכוד נמסר בתגובה: "גדעון סער שמגרד מלמטה את אחוז החסימה בכל הסקרים, מציע חוק אנטי דמוקרטי נוסח איראן שמבקש לפסול את מי שמקבל בסקרים 35 מנדטים וזוכה לתמיכה של מיליוני אזרחים כנציגם לראשות הממשלה. מביך".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בושה
      ושה למדינה שאלו מנהיגיה
      עוד דמוקרטיה כזאת ואבדנו🤦‍♂️