דו"ח מבקר המדינה: שורת ליקויים מטרידים

    ישראל רובין No Comments on דו"ח מבקר המדינה: שורת ליקויים מטרידים

    מטריד: מבקר המדינה מצביע על שורת נקודות בעייתיות בנושאי כלכלה ותשתיות לאומיות | חובות ויתרות של הגופים במדינת ישראל, הגנת מידע של אזרחים, ושלל סוגיות בנושאי בנייה ורשויות המקומיות | עיקרי ותמצית הדו"ח הנרחב

    צילום: משרד המבקר
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיקרי דו"ח המבקר שהתפרסם היום עוסק בנושאי כלכלה ותשתיות לאומיות, ומעלה שורה של דברים בעייתיים הנוגעים לחברה הישראלית על כל רבדיה.

    חובות כספיים של המדינה לאזרחים:  המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ – כספי מיסים שנגבו מהאזרחים – זהו כסף פרטי והמדינה מחויבת בהשבתו. רשות המסים לא פועלת באופן יזום למתן החזרי מס לזכאים.

    על מתווה הגז: בקרן העושר – 741 מיליון ש"ח בלבד במקום תחזית של 12.8 מיליארד ש"ח עד ל- 2022. לדברי המבקר, הממשלה לא פועלת ביעילות למיצוי פוטנציאל ההכנסות הטמון במשאב הגז ולהגדלת העושר של הקופה הציבורית.

    על "רב קו": אין מספיק הגנה על פרטי המשתמשים ברב קו בהתאם לחוק הגנת הפרטיות. הגנת סייבר היא אחד הנושאים החשובים ואנחנו עוקבים אחריו בכל המישורים.

    על הנגשת תחבורה ציבורית: 60% מאנשים עם מוגבלות אינם מרוצים מההנגשה בתחבורה ציבורית. המבקר: "יש לנו מחויבות גדולה לאנשים עם מוגבלות ועל המדינה לעשות הרבה יותר כדי לתת להם את המענה הנכון עבורם".

    על ניהול היתרות בבנק ישראל: "נכון לפברואר 2021 סך יתרות המט"ח המוחזקות בידי בנק ישראל נאמדו ב-185 מיליארדי דולרים, זאת למול הרמה הרצויה, העומדת על 70 עד 110 מיליארדי דולר. הדבר הביא לגירעון מצטבר בהון בהיקף של כ-70 מיליארד ש"ח ועלול להטיל סיכון מוניטין על בנק ישראל."

    ועל הסכמי הגג בשוק הדיור אמר המבקר: "מ – 2008 עד 2020 מחירי הדיור זינקו ב 103%. בביקורת נמצא כי בפועל שווקו קרקעות לבניית 80,000 יח"ד בלבד שהן כ-33% מיעדי השיווק בהסכמי הגג שנחתמו"



    0 תגובות