- רדיו קול חי - -

דו"ח מבקר המדינה: שורת ליקויים מטרידים

צילום: משרד המבקר

עיקרי דו"ח המבקר שהתפרסם היום עוסק בנושאי כלכלה ותשתיות לאומיות, ומעלה שורה של דברים בעייתיים הנוגעים לחברה הישראלית על כל רבדיה.

חובות כספיים של המדינה לאזרחים:  המדינה חייבת 3.6 מיליארד ₪ – כספי מיסים שנגבו מהאזרחים – זהו כסף פרטי והמדינה מחויבת בהשבתו. רשות המסים לא פועלת באופן יזום למתן החזרי מס לזכאים.

על מתווה הגז: בקרן העושר – 741 מיליון ש"ח בלבד במקום תחזית של 12.8 מיליארד ש"ח עד ל- 2022. לדברי המבקר, הממשלה לא פועלת ביעילות למיצוי פוטנציאל ההכנסות הטמון במשאב הגז ולהגדלת העושר של הקופה הציבורית.

על "רב קו": אין מספיק הגנה על פרטי המשתמשים ברב קו בהתאם לחוק הגנת הפרטיות. הגנת סייבר היא אחד הנושאים החשובים ואנחנו עוקבים אחריו בכל המישורים.

על הנגשת תחבורה ציבורית: 60% מאנשים עם מוגבלות אינם מרוצים מההנגשה בתחבורה ציבורית. המבקר: "יש לנו מחויבות גדולה לאנשים עם מוגבלות ועל המדינה לעשות הרבה יותר כדי לתת להם את המענה הנכון עבורם".

על ניהול היתרות בבנק ישראל: "נכון לפברואר 2021 סך יתרות המט"ח המוחזקות בידי בנק ישראל נאמדו ב-185 מיליארדי דולרים, זאת למול הרמה הרצויה, העומדת על 70 עד 110 מיליארדי דולר. הדבר הביא לגירעון מצטבר בהון בהיקף של כ-70 מיליארד ש"ח ועלול להטיל סיכון מוניטין על בנק ישראל."

ועל הסכמי הגג בשוק הדיור אמר המבקר: "מ – 2008 עד 2020 מחירי הדיור זינקו ב 103%. בביקורת נמצא כי בפועל שווקו קרקעות לבניית 80,000 יח"ד בלבד שהן כ-33% מיעדי השיווק בהסכמי הגג שנחתמו"