לעולם לא עוד? נראה שגרמניה לא למדה לקח

    אתר קול חי No Comments on לעולם לא עוד? נראה שגרמניה לא למדה לקח

    שמונים ושלוש שנים אחרי ליל הבדולח נראה שגרמניה טרם נגמלה מאנטישמיות | אם היא רוצה לעשות זאת, ראשית עליה לחדול מלתמוך בתומכי טרור | יהודה אייזיקוביץ בטור דעה

    יהודי בגרמניה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העולם מציין בימים אלה שמונים ושלוש שנים ללילה בו יצאו אלפי פורעים לרחובות גרמניה ואוסטריה והרגו מאות יהודים, בזזו את חנויותיהם ובתיהם, וחיללו ושרפו בתי כנסיות. האירועים המחרידים הללו זעזעו את העולם, אך השלטון הגרמני עמד מנגד ולא התערב וטען כי מדובר ב"התפרצות ספונטנית של זעם עממי" בנקמה על רצח מזכיר בשגרירות הגרמנית בפריז בידי צעיר יהודי.

    ליל הבדולח, שהיה למעשה האירוע המשמעותי הראשון שהוביל לשואת יהודי אירופה, הפך לנקודת ציון היסטורית. מדי שנה משתתפים נציגים גרמנים ואחרים בטקסים רשמיים במקומות שונים ברחבי העולם, והמסר המרכזי שחוזר על עצמו באירועים הללו בוורסיות שונות הוא הכאה על חטאי העבר והתחייבות: "לעולם לא עוד".

    אלא שהטקסים המכובדים והנאומים המרשימים כבר מזמן לא מתכתבים עם המציאות בשטח. בין הדיבורים הגבוהים על המחויבות המוסרית להגנה על היהודים ועמידה לצידה של מדינת ישראל ובין פעולותיה של הממשלה הגרמנית – קיים פער שהולך וגדל מדי שנה. זה כמה שנים קיימת מדיניות שלילית רשמית כלפי מדינת ישראל, והאנטישמיות ברחובות גרמניה רק הולכת וגואה. נראה כי הגרמנים חדלו זה מכבר להכיר בחטאי העבר, וגם המוטיבציה להבטיח שיהודים לא ייפגעו עוד על אדמת גרמניה הולכת ונמוגה.

    לקראת ביקורה בישראל של קנצלרית גרמניה היוצאת אנגלה מרקל, פרסמו תנועת 'אם תרצו' ופורום 'בוחרים בחיים' של המשפחות השכולות ונפגעי פעולות האיבה, נתונים מדהימים על כספי הסיוע שממשלת גרמניה מעבירה לארגונים אנטי-ישראליים.

    גרמניה

    פלאש90

    מהפרסומים עולה כי גרמניה מימנה בשנים האחרונות שלושים וארבעה ארגונים פוליטיים מובהקים שכולם מזוהים עם השמאל הקיצוני בישראל. בין השנים 2012-2021 העבירה ממשלת גרמניה באמצעות משרד החוץ וקרנות ממשלתיות שונות סכום השווה -ל-316,204,84 שקל, כאשר מעל ל-15 מיליון שקל מהסכום הזה הועבר לארגונים שמממנים הגנה משפטית למחבלים ובני משפחותיהם בבתי המשפט הישראלים. מדובר במחבלים שרצחו ישראלים חפים מפשע או לקחו חלק ברציחתם מתוך מניע אידיאולוגי של טרור.

    בין הארגונים ניתן למנות את ארגון 'האגודה לזכויות האזרח', 'עדאלה', ו'המוקד להגנת הפרט' אשר הגן בשנים האחרונות בבתי משפט בישראל על 81 מחבלים ובני משפחותיהם. מדובר במחבלים שרצחו יחד 77 בני אדם.

    גם בגרמניה עצמה יחסם של הגרמנים כלפי היהודים הולך ומתדרדר; לפני כשנתיים התראיין פליקס קליין, הנציב מטעם הממשלה הגרמנית למאבק באנטישמיות בגרמניה, ואמר כי הוא לא ממליץ ליהודים במדינה לחבוש כיפה בכל מקום ובכל זמן בגרמניה. בשיחה אחרת עם כתבים בברלין הודה קליין במפורש שהאנטישמיות הפכה לדבר מקובל בחברה הגרמנית.

    בדו"ח מיוחד שהתפרסם בתחילת שנת 2021 מטעם ארגון הוועד היהודי AJC בגרמניה המבוסס על נתוני משטרת גרמניה, עולה כי בשנת החולפת חלה בגרמניה עלייה חדה במקרי האנטישמיות, זאת בהמשך לעלייה מתמדת במספר האירועים האנטישמיים שנרשמו בשנים הקודמות.

    בשביל לחוש את האנטישמיות בגרמניה לא ממש צריך להתאמץ; באחת השבתות האחרונות התארחתי בבית חב"ד בעיר פרייבורג שבדרום גרמניה. במהלך הליכה במרכז העיר יחד עם שליח חב"ד המקומי חלף על פנינו רוכב אופניים ששלח לעברנו קללה עסיסית. באותה הזדמנות סיפר השליח כי הוא סובל משכן אנטישמי שמתנכל למשפחתו באופן קבוע וכי הוא חווה לא מעט קריאות אנטישמיות מעוברי אורח.

    את ליל הבדולח כנראה ימשיכו הגרמנים לציין מתוך מסורת ברוב טקסיות ובנאומים מרשימים והבטחות רהב. אולם האווירה במשרדי הממשלה וכן ברחובות ברלין, קלן ופרייבורג חוזרת אט אט להזכיר את הימים אפלים ההם בהם יהודים נאלצו להכיל "התפרצות ספונטנית של זעם עממי", בעוד השלטון הגרמני עומד מנגד ושותק.

    הכותב הינו יועץ תקשורת | הטור פורסם ובאדיבות מגזין "משפחה"



    0 תגובות