ניתוח הפרשנים: "לפיד הראה שיום רבין זה יום של שנאה ופלגנות"

    אסתי פלד No Comments on ניתוח הפרשנים: "לפיד הראה שיום רבין זה יום של שנאה ופלגנות"

    הפרשנים הפוליטיים אבי בלום ויעקב ריבלין בניתוח ל"מהדורה המרכזית" על הוויכוח הפוליטי שפרץ ביום הזיכרון ליצחק רבין ז"ל, על היום שנהפך ליום הטלת הרפש על הציבור הימני, ומה הייתה מורשתו הפוליטית של רבין?

    צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    26 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין: הפרשנים הפוליטיים יעקב ריבלין ואבי בלום בניתוח פוליטי ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן

    ריבלין: "מה שקרה היום בכנסת, זה החזיר את הדיון על רבין למורשת האמיתית שלו. מאז שהוא נרצח הוא עלה למדרגת קדוש, תמיד דיברו רק על ההסכמים עם ירדן ולא הזכירו את הסכמי אוסלו ושהוא היה גס רוח שכינה את המתנחלים כפלופלורים. בא לפיד והראה שיום רבין זה יום של שנאה לצד השני. השמאל והמרכז מחכים כל השנה לשפוך רפש על הציבור הימני. זאת מורשת רבין האמתית פלגנות וסכסוך" אמר ריבלין.

    אבי בלום: "אני פגשתי את דרעי ושאלתי אותו למה הוא לא היה בהר הרצל? והוא אמר לי שהוא לא הולך לטקסים. והוא אמר לי שהוא ידבר בכנסת עליו. אבל הוא אמר לי למה הנכד שלו מדבר נגד הציבור. הנכד שלו עשה עוול לדמות שלו".

    ריבלין: "הייתה לרב עובדיה ולרבין מערכת יחסים ארוכה שהחלה בהתרת העגונות ביום כיפור, המשך ברבנות תל אביב ובהקמת ממשלת רבין. רבין עשה כמה דברים חשובים לתורה וללומדיה, והעביר את החוק הדתי היחיד – חוק הבשר, שעבר בשלושים השנים האחרונות וזה לבקשה אישית של הרב עובדיה. הוא גרר את מרצ שיצביעו בעד החוק".



    0 תגובות