נתניהו: "הסכמי אוסלו המחישו שלא ניתן להשיג שלום בר-קיימא על בסיס תקוות"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "הסכמי אוסלו המחישו שלא ניתן להשיג שלום בר-קיימא על בסיס תקוות"

    ראש הממשלה לשעבר נתניהו נאם בישיבה מיוחדת לזכרו של יצחק רבין ז"ל בכנסת, ותקף את הכוונה לאישור פתיחת קונסוליה פלסטינית בלב ירושלים ואמר, "יש להתייצב בתקיפות נגד כל ניסיון לפגוע במעמדה של ירושלים כבירתה המאוחדת של ישראל על ידי התפשרות עם פתיחת קונסוליה אמריקנית לפלסטינים בלב ירושלים"

    בנימין נתניהו צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה בנימין נתניהו נאם היום (שני) בישיבה מיוחדת לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל שנערכה במליאת הכנסת. במהלך דבריו הפריעו חכי"ם מהשמאל ומהמפלגות הערביות לדבריו, נתניהו התייחס למחלוקת האידאולוגית מול רבין ואמר, "היו חילוקי דעות אבל ידענו להעריך ולהוקיר את פועלו למען המדינה".

    נתניהו אמר מדם ליבו כי "שנה אחרי שנה יש מי שמשתמש ברצח רבין כדי לתקוף את המחנה שלי ואותו. 26 שנה שמעתי בטקסים את זה וחרקתי שן אך מילאתי את חובתי כראש הממשלה. כשבאתי שאלו למה באתי וכשאני לא בא – למה לא באתי. יש פה ראשי אופוזיציה שהחרימו ימי זיכרון אחרים ועליהם לא מדברים" רמז נתניהו ללפיד.

    על הוויכוחים האידאולוגים אמר נתניהו, "הפולמוס עם עמדת הממשלה דאז היה מהותי, תקיף וחריף – כיוון שהוא עסק בנושאים גורליים לקיומנו ולעתידנו. אבל גם בלהט הוויכוח אמרתי שוב ושוב, מעל כל במה – וזה מתועד: "יש לנו עניין עם יריבים פוליטיים, לא עם אויבים. בני עַם אחד אנחנו". אמרתי: 'רבין אינו בוגד. הוא טועה, אבל הוא אינו בוגד".

    ראש הממשלה לשעבר נתניהו התייחס לאסון הסכמי אוסלו ואמר: "לא עושים שלום מדומה – עם מי שמשתמשים בהסכם שלום כדי לשפר עמדות להמשך המאבק בישראל. ובהקשר זה אני חוזר ואומר: אין דבר כזה 'קורבנות שלום'. יש 'קורבנות טרור'. טרור הוא טרור, ושלום הוא שלום".

    נתניהו הוסיף כי "רבין חתם על הסכמי אוסלו מתוך הנחה שערפאת ואש״ף יזנחו את מחויבותם להשמדת ישראל ויילחמו בטרור בצורה חסרת-פשרות. זה לא קרה. אני חשבתי שהדבר מחייב אותנו לא רק לשקול מחדש את ההסכמים הללו אלא גם לפעול לטובת מה שהאמנתי בו במשך שנים רבות: שאת השלום עם עוד מדינות ערביות רבות נשיג לא דרך רמאללה, אלא בציר 'עוקף רמאללה".

    נתניהו הוסיף ואמר כי "הסכמי אוסלו המחישו שלא ניתן להשיג שלום בר-קיימא על יסודות של תקוות בלבד – ובוודאי לא על בָּסִיס של תקוות-שווא. תמיד האמנתי ששלום עושים עם אויבים – אבל רק עם אלה שמחליטים להפסיק להיות אויבים".

    נתניהו הסביר את דרכו ואמר, "תמיד האמנתי שאם השלום עם מדינות-ערב יהיה תלוי בהסכמת הפלסטינים, לעולם לא יהיה שלום. יכול להיות שהם יהיו האחרונים ובטח לא הראשונים ואולי הם לא יבואו בכלל. אז למה לחכות, למה לתת להם וטו ולמה לשים את השלום בידיים שלהם?".

    ראש הממשלה לשעבר התייחס להחלטתו של רבין לצאת למבצע אנטבה, "אני חייב לומר לכם כמי שאישר הרבה מאוד מבצעים מעבר לקווי האויב, אני יודע את כובד האחריות שהוא נשא על כתפיו ואני מתאר לעצמי מה עבר בראשו ובליבו כשאישר ללוחמי צה"ל לטוס למשימת החילוץ של החטופים בלב אפריקה".

    נתניהו סקר את ההצלחות של כהונתו ותקף את הכוונה לפתוח שגרירות פלסטינית בבירת ישראל, "לאחר שפעלנו והבאנו הכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות האמריקנית אליה יש להתייצב בתקיפות נגד כל ניסיון לפגוע במעמדה של ירושלים כבירתה המאוחדת של ישראל על ידי התפשרות עם פתיחת קונסוליה אמריקנית לפלסטינים בלב ירושלים. היא נסגרה. היא לא צריכה להיפתח שם" הבהיר נתניהו.

    ראש הממשלה לשעבר התייחס להסכם הגרעין שישראל נסוגה מהתנגדות עיקשת אליו ואמר, "הדבר החשוב ביותר הוא להמשיך למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, ולעולם לא לוותר על עצמאות הפעולה שלנו נגד הגרעין האיראני. עלינו להיות מסוגלים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו – ברשות עצמנו ובמועד שנקבע בעצמנו".



    0 תגובות