תיעוד מיוחד: למעלה מ-30 סיומי ש"ס בישיבה במצפה יריחו

    בנצי לייזרוביץ No Comments on תיעוד מיוחד: למעלה מ-30 סיומי ש"ס בישיבה במצפה יריחו

    בישיבה התיכונית במצפה יריחו ערכו למעלה מ-30 סיומי ש"ס ע"י תלמידי הישיבה. הגאון הרב שלמה עמאר שהשתתף באירוע אמר: "עצם העובדה לסיים ש"ס זה דבר גדול מאוד מאוד. אשרי עין ראתה כל אלה."

    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (ראשון) נערך אירוע סיום הש"ס בישיבה התיכונית במצפה יריחו. מדובר במחזור השמיני של סיום הש"ס בישיבה עם למעלה מ30 מסיימים, בסך הכל ישנם יותר מ 150 תלמידים ובוגרים שמסיימים ש"ס.

    באירוע השתתפו מאות מתלמידי ובוגרי הישיבה התיכונית, מסיימי הש"ס ובני משפחותיהם, תלמידי ישיבת מצפה רחובות [השלוחה החינוכית של הישיבה התיכונית במצפה יריחו], וגם תלמידי הישיבה הגבוהה במצפה יריחו אשר משלבים יחד עם לימוד העיון והאמונה בסדרי בוקר ערב וצהרים גם את לימוד הבקיאות למי שחשקה נפשו לסיים את הש"ס.

    באירוע השתתפו, ראש הישיבה הרב שבתי סבתו שליט"א, הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר, הרב יעקב שפירא ראש ישיבת מרכז הרב, הרב חיים סבתו ראש ישיבת ברכת משה, רבנים ואישי ציבור נוספים.

    הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר אמר באירוע: "עצם העובדה לסיים ש"ס זה דבר גדול מאוד מאוד. אשרי עין ראתה כל אלה. אשרי הרב סבתו שתורתו נפוצה לכל, שתלמידיו נפוצים בכל הארץ, "אשרי העם שככה לו". אתם נמצאים בעומקה של תורה, תמשיכו בכל הכח עד ביאת משיח צדקנו ובית המקדש".

    ראש ישיבת מצפה יריחו הרב שבתי סבתו אמר באירוע המיוחד: "ונתתי רוחי בכם וחייתם" ראו את ארץ ישראל הולכת ופורחת, ראו את תקומת התורה בארץ ובעולם ואת התגשמות חזון הנביאים בדורנו, "מה אשיב לה' כל תגמולוהי עליי".

    כשאנו מעבירים את לפיד התורה מדור לדור, אנו ממלאים את שליחותינו עלי אדמות. שנזכה להיות ממעבירי התורה בעוז ובענווה".

    הרב יעקב שפירא ראש ישיבת מרכז הרב אמר: "הקצב של סיומי הש"ס של בוגרי הישיבה התיכונית הוא מסחרר. אני חושב שהרב סבתו היה צריך להתחיל את האירוע כמה שעות קודם, כמות מסיימי הש"ס היא ענקית".

    עוד הוסיף, "יש אנשים שכשהם אומרים "אני", הם מתכוונים רק לעצמם. יש כאלו שמתכוונים למשפחתם ויש כאלו שמתכוונים לעם ישראל. אשרי ישיבת מצפה יריחו שכל הלימוד תורה שלה מכוון לעם ישראל".

    הרב חיים סבתו ראש ישיבת ברכת משה במעלה אדומים אמר באירוע, "זכיתי ברוך ה' להיות במעמד הזה כבר פעמים רבות, גם עם בני בוגרי הישיבה שסיימו את השס, ובסיומים המיוחדים עם מורנו הרב אליהו זצ"ל. זה אירוע מרגש מאוד בכל פעם מחדש, כבוד התורה ולומדיה".

    עוד הוסיף, "מסיימי הש"ס שסיימתם את כל התלמוד כולו אני מקנא בכם, אבל תדעו שמהפסגה הזאת אתם צריכים להסתכל על כל מי שלא זכה לתורה לקחת אחריות ולחבר אותו בענווה לתורה. זה הזדמנות גם לברך ולהזכיר את הגרעינים התורנים של הישיבה הפרוסים ברחבי הארץ מפיצי תורה בכל אתר ואתר".

    הרב יצחק סבתו ראש הישיבה הגבוהה במצפה יריחו אמר: "נמצאים איתנו מסיימי השס ממש דורות של תלמידים , חלקם שהתחילו לפני עשרים שנה ובאו לכאן עם בניהם, וחלקם בשיעורים ב' וג' שבאו לכאן עם הוריהם מה שמחבר בין כולם זה קדושת התורה. הגמרא נושאת בתוכה את רוח הקודש של תורה שבעל פה והנשמות מתחברות באהבה לאור הזה.
    אלו דורות של תלמידים כולם גדלים כאן בישיבה על הזרעים שאבי מורי הרב ראש הישיבה נטע לפני עשרות בשנים וכח התורה הנצחי הזה פועל ופועם".

     

     



    0 תגובות