טסים לירח? שת"פ בין ישראל לגרמניה שיביא לכם חמצן

    ארי טננבוים 2 Comment on טסים לירח? שת"פ בין ישראל לגרמניה שיביא לכם חמצן

    מתכוונים לטוס לירח? רגע, בואו נבדוק האם יש מספיק חמצן | חברה ישראלית חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברה גרמנית לייצור חמצן על הירח לתועלת הנוסעים | איך זה עובד בדיוק?

    הדמיית הפקת חמצן ומתכת על הירח של חברת הליוס צילום: Helios

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טיסת חללית 0770 שימו לב: הסכם ישראלי – גרמני לעריכת ניסוי ביצור חמצן על אדמת הירח נחתם בגרמניה בין חברת OHB לבין חברת Helios הישראלית, הפועלת בתמיכת סוכנות החלל הישראלית.

    הליוס היא חברה המפתחת טכנולוגיה לייצור של חמצן ומתכת מחול הירח וכוכבי לכת אחרים כדי להתגבר על אחד האתגרים המשמעותיים בקיום מושבות עתידיות מחוץ לכדור הארץ.

    החללית של OHB נבנית יחד עם התעשייה האווירית בישראל על בסיס הניסיון שנרכש בפרויקט בראשית ומתוכננת לבצע שורה של ניסיונות והטסת מטענים יחודיים לירח עבור סוכנות החלל האירופאית, חברות באירופה וברחבי העולם.

    הדמיית הפקת חמצן ומתכת על הירח של חברת הליוס

    Helios

    כדי להבין טוב יותר למה צריך את כל זה אנחנו אומרים שלום ליונתן גייפמן, מנכ"ל הליוס.

    "החמצן הוא אחד המרכיבים המשמעותיים והכבדים בטיסה לחלל, מעל ל-60% ממשקל הרקטות בעת השיגור". מסביר גייפמן. "חללית לירח צפויה לצרוך מאות טונות של חמצן לבעירת מנועי הטילים ולשימוש האנושי של האסטרונאוטים. קרוב למחצית ממסת הקרקע בירח עשויה מחמצן שאפשר להפיק אותו במקום ללא צורך בהטסתו מכדור הארץ וכך להוזיל משמעותית את עלויות ההטסה בעתיד ולצמצם את התלות במשלוח חומרי גלם מכדור הארץ. הצלחה ביצור חמצן על הירח היא המפתח להתפתחות אנושית מחוץ לכדור הארץ ולהפחתה דרמטית בעלויות חקר החלל."

    יצור החומרים נעשה בתהליך של אלקטרוליזה אשר מפרקת את המינרלים והתחמוצות המרכיבים את החול לחמצן ברזל וסיליקון. לטכנולוגיה של הליוס, אותה היא מפתחת במעבדותיה בישראל, יישומים רבים גם על פני כדור הארץ ביצור ברזל וסיליקון בתהליך ידידותי לסביבה היכול להפחית מעל 10% מכלל פליטות גזי החממה בעולם.

    בצילום: יונתן גייפמן, מייסד ומנכ"ל הליוס (מימין) בארוע החתימה עם ד"ר טימו שטפלר, מנהל הפיתוח העסקי ב-OHB.

    OHB

    "הקמת בסיס קבוע על הירח דורשת שיתופי פעולה בינלאומיים רחבים," אומר תא"ל (מיל.) אורי אורון, מנכ"ל סוכנות החלל הישראלית. "חברת הליוס היא דוגמה לחברה שתהפוך לשחקן עולמי מרכזי במאמצים לחזור לירח. אנו מברכים על שיתוף הפעולה המשולש בין שתי החברות יחד עם התעשייה האווירית שמבטא את הקשרים הטכנולוגיים החזקים בין ישראל וגרמניה ואת היכולת של שיתופי פעולה חוצי גבולות להביא לפריצות דרך מדעיות."

    הליוס הינה חברה ישראלית אשר הוקמה בשנת 2018 בתמיכת סוכנות החלל הישראלית, משרד האנרגיה ורשות החדשנות. חזון החברה הוא לאפשר קיום בר קיימא על כדור הארץ ומעבר לו. לחברה מספר פיתוחים טכנולוגיים, הכוללים הפקת חמצן מחול ירח והפקת סיליקון ופלדה ללא פליטת גזי חממה על כדור הארץ.

    עכשיו, אחרי שאנחנו יודעים את כל זה – תחגרו ותנשמו עמוק, יש מספיק חמצן לכולם. 

    טיסה נעימה.



    2 תגובות

    מיין תגובות