השר עומר בר לב: "הר הבית לא יהיה פתוח לתפילה ליהודים"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on השר עומר בר לב: "הר הבית לא יהיה פתוח לתפילה ליהודים"

    השר לביטחון פנים עומר בר לב קיים דיון על ההתנהלות בהר הבית והבהיר כי המצב כפי שהתקבל ע"י ממשלות ישראל ממלחמת ששת הימים יישמר ולא תינתן אפשרות של תפילה ליהודים על ההר אלה רק ביקור בלבד

    הר הבית צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הר הבית בידינו? השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, קיים היום (ראשון) דיון בלשכתו שבירושלים על ההתנהלות בהר הבית. כזכור רקע ישנם לחצים אדירים מצד רע"מ להגביל על פעילות יהודית על ההר, בהודעה של רע"מ נכתב כי "מסגד אל-אקצא הוא זכות בלעדית למוסלמים ואין לאף אחד אחר שום זכות עליו".

    במהלך הדיון הוצג לשר בר-לב "המצב הנוהג" בכל הקשור בתפילת יהודים ומוסלמים בהר הבית כפי שנקבע על-ידי ממשלת ישראל בשנת 1967, על פיו יהודים יתפללו לצד הכותל המערבי ומוסלמים במסגדים על הר הבית. על פי מצב זה הר הבית יהיה פתוח לביקור של לא מוסלמים אך לא לתפילה. ״המצב הנוהג״ הנ"ל אושר על ידי כל ממשלות ישראל מאז, למעט לתקופות קצובות בהן הוטלו הגבלות מסוימות".

    בסיום הדיון סיכם השר בר-לב וקבע כי, "משטרת ישראל מקיימת בקפדנות את המצב הנוהג בהר הבית. הר הבית קדוש ליהודים ולמוסלמים ומכאן הרגישות והנפיצות בכל סטייה מהמצב הנוהג. בכל הנוגע לעליית ותפילת מבקרים, חשוב להקפיד על המשך המצב הנוהג כפי שקבעה ממשלת ישראל בשנת 1967, מיד לאחר מלחמת ששת הימים ואומץ על ידי ממשלות ישראל מאז".

    השר הוסיף כי "משטרת ישראל עמדה בשמירה על המצב הנוהג בהר הבית למעט מקרים חריגים, אותם זיהתה במהירות ופעלה נגדם. כמו כן קיים אינטרס מובהק של מדינת ישראל להמשיך ולשמר את שיתוף הפעולה עם הוואקף הירדני".

    בדיון השתתפו מפכ"ל משטרת ישראל, רב-ניצב יעקב (קובי) שבתאי, מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, מפקד מרחב דוד, ניצב משנה נתי גור, כמו גם נציגי משרד החוץ, נציג המועצה לביטחון לאומי ונציגי שירות הביטחון הכללי.



    0 תגובות