המלחמה בפשיעה הערבית בדרום: חיפוש בבית ללא צו בית משפט

    ישראל רובין No Comments on המלחמה בפשיעה הערבית בדרום: חיפוש בבית ללא צו בית משפט
    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המלחמה בפשיעה הערבית בדרום: סשר המשפטים גדעון סער הביא היום (ראשון) לממשלה את החוק שנועד להרחיב את סמכויות החיפוש המשטרתי על מנת לקדם את המאבק בפשיעה הערבית, לאור מקרי האלימות והפשע המחרידים בדרום, אל מול כבילת ידי השוטרים ע"י הנחיות משפטיות בעיתיות.

    לאור זאת, מציע שר המשפטים תיקון בחוק שנועד לתת בידי משטרת ישראל סמכות לבצע חיפוש ללא צו בית משפט כאשר יש חשד סביר כי במקום מצוי חפץ הקשור לעבירה מסוג פשע חמור, כולל עבירות נשק ופרוטקשן, העשוי לשמש ראיה לביצוע העבירה, והחיפוש נדרש באופן מידי לשם מניעת העלמת הראיה או פגיעה בה וכן במקרים בהם יש חשד סביר כי במקום נמצא חשוד בעבירת פשע חמור.

    השר סער אמר בדיון: "רבותי אנחנו במלחמה. צריך לתת למשטרה ולרשויות אכיפת החוק כלים יותר טובים כדי להצליח במשימותיהם. גם הזכות לחיים היא בין זכויות האדם. אני מודיע לכם: אני אביא עוד חוקים כדי שנצליח במערכה נגד הפשיעה במגזר הערבי".

    חה"כ ד"ר שלמה קרעי אמר בתגובה: "חבל מאוד ששר המשפטים וממשלת ישראל כולה, עובדים על הציבור ועל עצמם בעיניים. הבעיה היא במערכת שמופקד עליה שר המשפטים. לא במשטרה. כל עוד בתי המשפט לא יתאפסו על עצמם ויבינו שהאינטרס של המדינה הוא למגר את הפשיעה ולא לשחרר את הפושעים, שום עונשי מינימום או הרחבת סמכויות חיפוש לא יעזרו. הדלת המסתובבת הזו שבה המשטרה תופסת פושעים ומערכת המשפט משחררת אותם בנקל, חייבת להיעצר".

    התיקון מתייחס לעילות הקבועות בסעיף 25 לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש) שבהתקיימן מוסמך שוטר לערוך חיפוש במקום בלא צו בית משפט.

    סעיף 25 לפקודה קובע כיום ארבע עילות לחיפוש במקום בלא צו בית משפט, אשר מאופיינות בכך שבהתקיימן, הצורך לערוך את החיפוש הוא דחוף, ופניה לבית המשפט לקבל צו חיפוש תסכל את מטרתו. בתזכיר מוצע להוסיף עילה נוספת שעניינה סמכות חיפוש לצורך תפיסת ראיה בקשר לעבירות פשע חמור, מחמת חשש לפגיעה בה או להעלמתה.



    0 תגובות