עתירה לבג"ץ: לחקור את פרשת ההדלפות הביטחוניות

    ישראל רובין 1 Comment on עתירה לבג"ץ: לחקור את פרשת ההדלפות הביטחוניות

    התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בעקבות אי פתיחת חקירה בפרשת ההדלפות הביטחוניות שלכאורה סיכנו חיי לוחמים שעוד היו בשטח: "חשדות המחייבים חקירה"

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (ראשון) לפני הצהריים לבג"ץ נגד היועמ"ש, פרקליט המדינה ומשטרת ישראל וביקשה מבית המשפט להוציא צווים על תנאי ולקיים דיון דחוף בשאלה מדוע לא נפתחה חקירה פלילית מקיפה בעניין פרשת ההדלפות הביטחוניות החמורות מאפריל 2021. זאת לאחר פניות חוזרות ונשנות מטעם התנועה – אשר לא נענו.

    כזכור, בחודש אפריל הודלף מידע ביטחוני רגיש על תקיפות שכביכול ביצעה ישראל באיראן, כך על פי הדיווחים, וזאת בעיצומו של המבצע הרגיש ותוך סיכון חיי אדם. שר הביטחון בני גנץ התחייב בזמנו שההדלפות ייחקרו, אך ככל הידוע לתנועה – החקירה לא התקדמה.

    התנועה לאיכות השלטון ציינה בעתירתה לבג"ץ כי "קיים אינטרס ציבורי משמעותי בביצוע הליכי בדיקה מעמיקים של הפרשה, לאור מעורבותם של אישי ציבור בכירים מצמרת ההנהגה הביטחונית של מדינת ישראל, וכן לאור הפגיעה החמורה בביטחונה של מדינת ישראל ובמערכה הימית נגד איראן". עוד הוסיפה התנועה כי הימנעות מפתיחה בחקירה נעשית בחוסר סמכות ולא סבירה באופן קיצוני. "התגבשה תשתית ראייתית לחשד סביר המצדיק פתיחה בחקירה".

    התנועה הזכירה כי גורמים במערכת הביטחון סברו כי לא רק שנגרמה סכנה מוחשית ללוחמים המשתתפים במבצע זה, אלא עלה החשש שנגרם אף נזק לביטחונם של כלל אזרחי מדינת ישראל.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בושה בושה בושה לכזו מדינה כושלת.