מטר לברכה ובביטחה: החורף הזה מונעים אסונות

    ארי טננבוים No Comments on מטר לברכה ובביטחה: החורף הזה מונעים אסונות

    החורף כבר כאן! זה הזמן לרענן את הזיכרון ולהכין את עצמנו לימות החורף, הטומנים בחובם שפע וברכה אך גם סכנה לא מועטה | בימות הגשמים, הנפגעים העיקריים הם האוכלוסיות החלשות, קרי  מבוגרים וילדים. הסכנות מצויות , בבית ובחוץ, בהליכה ובנסיעה, ובעצם בכל אתר ואתר

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מודעות מונעת אסון! בידינו למנוע, אסונות מיותרים, העלולים לגרום לנזקים בגוף, בנפש וברכוש. ארגון "אמת ליעקב" שם לו למטרה, להגביר את המודעות לסכנות ולהציל נפשות. פעולות פשוטות ובסיסיות מביאות לצמצום משמעותי בסיכונים.

    להלן מספר נקודות, על מנת לעורר את הציבור, להיזהר ולהישמר בימות הגשמים:

    חימום בטוח: מומלץ לחמם את הבית, באמצעות: מיזוג, תנורי חימום מסוג רדיאטור או חימום תת רצפתי. תנורי חימום, הפועלים על בסיס אש גלויה, כמו: תנורי ספירלה, נפט, גז וכדומה נוציא מהבית. את מכשירי החימום, חשוב מאוד, להרחיק מחומרים דליקים כגון: ספות, שמיכות וילונות ומשטחים רטובים. כמו כן, חשוב לוודא כי פתחי האוויר, חשופים ואינם מכוסים. אין להשאיר מכשירי חימום, מעין אלו, פועלים בשעות השינה או במהלך כל השבת. אין להותיר מכשירי חשמל, פועלים ללא השגחה ו/או בחדרים סגורים. יש להקפיד על ניקוי פילטרים ופתחי יציאת האוויר של מזגנים ומפזרי חום. לא מניחים בגדים רטובים לייבוש  על מכשירי חימום, הדבר עלול לגרום לשריפה, ברכישת מכשיר חימום, חשוב לוודא את קיומו של תו תקן.  יש להשאיר תמיד, פתח אוורור בחלון הבית ולא לאטום אותו לחלוטין.

    הליכה בטוחה: בתקופת החורף, מתחיל  להחשיך מוקדם, הדבר גורם לעליה בתאונות דרכים, בעיקר בעקבות אי זיהוי הולכי הרגל בחשכה. גם ביום הראות לקויה, עקב גשם או ערפילים, פרטי לבוש כהים יותר, כגון מעילים ומטריות כהות. לכן, בחורף בעיקר לילדים, נעדיף בגדים בהירים, מחזירי אור ומטריות בהירות. כשהמדרכה רטובה, מזכירים לילדים להיזהר מהחלקה, לא לרוץ, וככלל להתרחק מהכביש, בלימת רכבים בכביש רטוב, קשה יותר.

    כוויות: החורף גורם לעליה ניכרת בהיפגעות מכוויות, גם מנוזלים חמים כגון: שוקו, קפה, תה או מרק, וגם ממוקדי החימום בבית. לכן, יש למקם את תנורי החימום, באופן כזה, שלפעוטות לא תהיה גישה אליהם, והכי חשוב להרחיקם, מנוזל חם, היכול לגרום לכוויות חמורות. את הנוזל החם, נעמיד בארוחה, במרכז השולחן. אין לשתות משקה חם עם פעוט בידיים, רמת חום הסבירה לשתייה למבוגר, עלולה לגרום לכוויה חמורה לתינוקות קטנים, היזהרו.

    עומס יתר: בחורף משתמשים הרבה יותר במכשירי חימום. יש לוודא, שאין מכשירי חשמל רבים מחוברים לשקע אחד. נוודא שהכבל והתקע תקינים ואינם חרוכים במקצת. השקע מקובע היטב לקיר. תמיד עדיף להשתמש בשקע ללא מפצלים וכבלים מאריכים.

    מנורות לילה: בחורף שוהים יותר בבית, קוראים יותר, ומנורות לילה שמישות יותר, מקרים רבים של שריפות שפרצו בבתי מגורים, נוצרו מכשל במנורות לילה  הצמודות למיטות, הן מגופי תאורה והן ממנורות לא תקינות, קירבתם לכלי המיטה, מהווה פוטנציאל חמור לדליקה מהירה. לכן, חובה להקפיד על כך בשימת לב מיוחדת. בנוסף, חובה להרחיק מטענים ו/או מחשבים ניידים, מהאזור השינה של בני הבית וכן אין להניח מחשב נייד על מצע רך כמו מזרון או שמיכה, מחשב זקוק לפתחי אוורור והוא עלול להתחמם ולגרום לשריפה.

    בטרם כניסת השבת או בטרם יציאה ממושכת מהבית, חשוב מאוד: לאזן את צריכת החשמל בבית, לנתק את המתגים (מפסקים) בלוח החשמל – המזינים חשמל לאזורים/חדרים שאינם שימושיים, במהלך השבת או בתקופת ההיעדרות מהבית, כגון: בוילר, כיריים חשמליים, מכונות כביסה וייבוש או שקעים בחדרים שאינם שימושיים לעת עתה. בלוח החשמל הראשי, נשאיר מפסקים (מתגים) מורמים, רק אלו המשמשים אותנו בשבת, כגון לתאורה, שקעים שימושיים במטבח וכו'. כך ימנעו קצרים, הפסקות חשמל או חלילה שריפה, הנובעת מקצר חשמלי או ממכשיר מקצר המחובר לחשמל.

    החלטתם לחמם עם תנור חימום בטיחותי? הפעילו אותו על ידי שעון שבת, רק לשעות שיש בהם צורך, אך לא ע"י הדלקה רצופה, בעיקר לא, בשעות שבני המשפחה נמים את שנתם.

    מפגעים: בימות החורף, מצוי מאוד, שחוטי חשמל נקרעים וניתקים ממקומם וכן עצים וענפים קורסים. במידה ונתקלתם בעצים או עמודים שאינם יציבים ועלולים ליפול, או בחוטי חשמל קרועים, יש להתרחק, לוודא כי ילדים, לא יתקרבו לאזור ולדווח למוקד העירייה או לחברת החשמל.

    מרזבים: טרם תחילת עונת הגשמים, חשוב לוודא שהפתחים ותעלות הניקוז פתוחים, ולא חסומים ע"י פסולת או אבק, שהצטבר במשך הקיץ וגורמים לנזילות, נזקים, החלקה ואף לפגיעה במערכות החשמל.

    חפצים בחוץ: יש לוודא, שכל מה שנשאר במרפסות, גגות וחצרות, מחובר היטב או כבד מספיק ,בכדי שלא יתעופף ברוחות עזות, על עוברים ושבים.

    הצפות, במקרה של הצפה בכביש בגובה שמסכן את הנוסעים, אין להתקרב או לנסות לחצות את שלוליות המים, הם עלולים לעלות במהרה ולסכן את כל יושבי הרכב.

    ערוצי הנחלים: למטיילים בערוצי הנחלים, קיימת סכנה חמורה של עליית פני המים במהירות, חובה לשמור על ההנחיות, ולהתרחק מספיק מאפיק הנחל, רבים איבדו את חייהם בהרפתקה מעין זו.

    גלאי עשן: מומלץ מאוד, להתקין גלאי עשן בבית. ההתקנה פשוטה וזולה ויכולה להציל חיים.

    ומי שאמר לעולמו די יאמר לצרותינו די “ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כמי נהר" – חורף בריא!



    0 תגובות