בנט קרא לשמור על איפוק בממשלה: "אין טעם להרעיד את הספינה"

    אבי רבינא 2 Comment on בנט קרא לשמור על איפוק בממשלה: "אין טעם להרעיד את הספינה"

    ראש הממשלה קרא לחברי הממשלה לשמור על רוח טובה ביניהם בפרט על רקע העבודה על התקציב: "אין טעם להרעיד את הספינה. גם כשממש בוער להגיב, כשמישהו בטוח שהוא צודק – לחשוב על המטרה הגדולה יותר"

    צילום: פלאש 90
    13:03
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on מסובין בבני ברק: שיחת חג עם ראשי הערים החרדיות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לירידה בתחלואה בקורונה: "בשעה טובה, בסוף השבוע ירד מספר החולים הקשים בקורונה מתחת ל-400, והמגמה החיובית נמשכת. אפשר לומר בזהירות שאנחנו מנצחים את הגל הרביעי, את גל הדלתא, אבל – זה לא נגמר עד שזה נגמר. אנחנו לא מורידים את הרגל מהגז ולא מורידים מסכות. ולכן, בזמן שאנחנו מנהלים את היציאה ההדרגתית מהדלתא, אנחנו מכינים את התשתית לתרחיש "אומגה", כשם קוד לווריאנט חדש, וכמובן נערכים לחורף, לחיבור של שפעת וקורונה.

    לא מקפלים מפקדות, לא סוגרים את פרויקט "מגן אבות" לשמירה על המבוגרים, משאירים את מערכי הטיפול בנגיף פתוחים ומתפקדים, ממשיכים לדאוג לרצף מלאי החיסונים והבדיקות, וכן הלאה.

    משרדי הבריאות והחינוך יגישו לי מחר המלצות בעקבות פיילוט הכיתה הירוקה, ומחר נקבל החלטה בעניין הרחבת הכיתה הירוקה לגני הילדים ולכלל מערכת החינוך. ההיגיון החדש הוא בדיקות במקום בידודים.

    15 מיליון בדיקות נחתו בימים האחרונים ובסוף השבוע בישראל, והן מאפשרות לנו להשאיר את מערכת החינוך ואת המשק פתוחים. זאת הדרך – שורה של פעולות אחרות כדי להשאיר את מדינת ישראל פתוחה. מדובר בכלי חשוב שיאפשר להורים לצאת לעבודה בכל בוקר ובמקביל לשמור על בריאות הילדים.

    אנחנו מציינים היום גם את פתיחת שנת הלימודים האקדמית שהחלה בשבוע שעבר. שרת החינוך תתן לנו סקירה בעניין זה, וגם שרת הכלכלה בעניין המכללות.

    350,000 סטודנטיות וסטודנטים שבו לספסל הלימודים, לא בזום – אלא בקמפוס, בלימודים עצמם.

    המדינה פתוחה, המשק פתוח, ושגרת החיים ממשיכה כסדרה. זו תוצאה של מדיניות הממשלה, של כל חברי הממשלה כאן, בגל הרביעי – מדיניות שהצליחה מאוד. כאמור, אנחנו לא נכנסים לשאננות, ואני קורא מכאן לכל הסטודנטים להקפיד על התו הירוק ועל ההנחיות. שיהיה לכולכם בהצלחה.

    במבט לסביבה – אנחנו עוקבים אחרי ההתפתחויות בלבנון וקצת מזרחה יותר, בעיראק. בשני המקרים אנחנו רואים התפתחויות ומגמות שצומחות מלמטה, של כוחות שפשוט נמאס להם מהשליטה ומההשפעה האיראנית. אם זה חיזבאללה בלבנון, ואם זה מיליציות שיעיות במקרה של עיראק, שספגו מכה קשה בבחירות שהתקיימו שם בשבוע שעבר.

    תזכרו, זה הטאץ' האיראני – כל מקום שהאיראנים נכנסים אליו נכנס לסחרור של אלימות, עוני, חוסר יציבות וכישלון. אני מקווה, גם בשביל העם הלבנוני וגם בשביל העיראקים, שהם יצליחו להשתחרר מהלפיתה החונקת הזאת של משמרות המהפכה האיראניים ולבנות לעצמם עתיד טוב יותר.

    אנחנו מציינים היום את יום העלייה, שמעלה על נס את העלייה לארץ ישראל, למדינת ישראל. העלייה היא נושא בעל חשיבות אסטרטגית והרחבתה היא יעד לאומי עליון. יחד עם חבריי וחברותיי לשולחן הממשלה, אנחנו נפעל גם בתחום זה. מדינת ישראל היא ביתו של העם היהודי, והשאיפה שלנו היא להמשיך ולהביא כמה שיותר מאחינו ואחיותינו הביתה, ובמיוחד לדאוג למי שכבר נמצא פה. פה הכשל בשנים האחרונות – יודעים להעלות אנשים אבל כשמגיעים לפה, הטיפול לא מספיק טוב.

    כבן להורים שעלו לארץ, אני יודע כמה תהליך זה הוא קשה ומורכב, מנטליות אחרת, ואנחנו צריכים לעזור פה.

    המדינה עושה הרבה בשביל העולים, והיא צריכה לעשות יותר, גם בשביל הדור השני והשלישי שכבר כאן, גם בשביל הוריו. שרת העלייה והקליטה תתן לנו סקירה בעניין.

    מילה אחרונה על תקציב המדינה, אותו נביא בסוף החודש, לאישור הכנסת. מדובר בתקציב חשוב, גדוש רפורמות, שמחזיר סוף סוף את המדינה למסלול ומביא בשורות רבות לאזרחי מדינת ישראל. תזכרו, הפעם האחרונה שעבר תקציב היה לפני כשלוש וחצי שנים. כאן מגיעה מילה טובה לידידי, שר האוצר, אביגדור ליברמן, ובכלל לכל שרי הממשלה שמשתפים פעולה.

    אני קורא כאן לחבריי סביב שולחן הממשלה, ובמיוחד לחברי הכנסת בקואליציה, אנחנו צריכים עכשיו להתמקד בהעברת התקציב, זו המשימה העיקרית לשבועות הקרובים. למקד את כל המאמצים, לשמור על היציבות הקואליציונית כדי שנוכל לקדם את המטרות המשותפות שלשמן התכנסנו ויצאנו לדרך ביחד. בואו נתמקד, במיוחד בשבועות הקרובים, ובכלל, במשותף ולא במחלוקות. אין טעם להתחיל להרעיד מקצה לקצה את הספינה. גם כשממש בוער לכל אחד להגיב, כשהוא בטוח שהוא צודק – בואו נחשוב על המטרה הגדולה יותר.

    העם שבע מחלוקות וריבים קטנוניים, הוא מצפה מאיתנו, חברי הממשלה וחברי הקואליציה, למשהו אחר.

    אני רוצה גם לברך את שר החוץ וראש הממשלה החליפי על ביקור משמעותי ומוצלח בארה"ב. אני משוכנע שיחד כולנו נצליח".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      איזה ספינה בראש שלו, בקושי אוניה מקיפולי נייר…

    2. 1

      המטרה הגדולה יותר
      לשמור על הכסא!
      איייאיאאיייי