10 חודשים לפיגוע המזעזע: הוכנס ספר תורה לע"נ אסתר הורגן הי"ד

    אריאל שרפר No Comments on 10 חודשים לפיגוע המזעזע: הוכנס ספר תורה לע"נ אסתר הורגן הי"ד

    יוסי דגן ראש מועצת שומרון: "סגירת מעגל מצמררת". בנימין הורגן: "התורה אשר האירה את דרכה היא המקור לכוחנו"

    אילוסטרציה צילום: רועי חדי
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות השתתפו בסוף השבוע, באירוע הכנסת ספר לע"נ אסתר הורגן הי"ד ביישוב טל מנשה בצפון השומרון. את ספר התורה התרים ראש מועצת שומרון יוסי דגן מאיש עסקים שביקש להשאר בעילום שם. באירוע השתתפו בני משפחתה של אסתר, רבנים אישי ציבור, תושבים ואורחים. המשתתפים צעדו בשירה ובריקודים ברחובות טל מנשה עד לבית הכנסת ביישוב. בסיום האירוע נערכה סעודת מצווה בהשתתפות רב היישוב הרב ראובן עוזיאל, הרב ד"ר אליהו זיני ראש ישבת ההסדר "אור ישועה" בחיפה, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ונוספים.

    בנימין הורגן, בעלה של אסתר הי"ד, דיבר באירוע על שמה של אסתר ועל משמעותו, ועל הלימוד של אסתר והסתרת פנים והוסיף: "זכינו ב"ה להכניס ספר תורה בבית הכנסת החדש בטל מנשה לזכרה של אהובתנו אסתר הי"ד במעמד מרגש המשלב שמחה של מצווה עם הכאב החד של חסרונה. התורה אשר האירה את דרכה של אסתר היא המקור לכוחנו כיחידים, כמשפחה וכעם ודרכה ננציח את מורשתה וזכרה של אסתר: "כי לא תישכח מפי זרעו"".

    יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון סיפר על סגירת המעגל המצמררת בהכנסת ספר התורה: "כאשר הלכתי לכיוון הבית עם ספר התורה, היה לי דה זאוו' של לפני 10 חודשים, כשהיינו צריכים ללכת ולספר למשפחת הורגן שקרה הנורא מכל. וכעת אנחנו הולכים באותה דרך, רק שהפעם עם ספר תורה בשמחה ובריקודים. ואני חושב שאם היה רגע בשנים באחרונות שהרגשתי מה זה נצח ישראל, זה הוא הרגע הזה. עם כזה עם תורה כזו, ובנימין היקר שרוקד עם ספר תורה לזכר אשתו מהבית עד לבית הכנסת, ומרגישים את הנשמה נכנסת לשם. בזכות כל אלו עם ישראל ינצח, ואנחנו ננצח בעז"ה", אומר דגן.

    "מילה על הישוב על האנשים המקסימים של הישוב שלקחו את המשימה וסיימו את הבית כנסת הזה ברוב פאר והדר, אני רוצה לברך אותך בנימין היקר ואת כל המשפחה היקרה בשם כל תושבי השמרון ובשם כל עם ישראל כולו שבע"ה תוסיפו רק אור ושמחה ואהבה ובריאות, ושלא רק תנוחמו בניין הארץ, אלא שנשמח כולנו יחד, בהגעה למיליון יהודים בשלב הראשון השומרון, תודה רבה שאתם מחזקים אותנו", הוסיף דגן.

    באירוע השתתף גם הרב ד"ר אליהו רחמים זייני, ראש ישיבת, אור וישועה בחיפה "הקמתם פה יישוב במסירות נפש, אתם מקיימים אותו במסירות נפש עילאית, זה דבר עצום", חיזק הרב את תושבי טל מנשה, הרב המשיך וסיפר שלא ביקר ביישוב מאז יום העצמאות השני של היישוב לפני כ-28 שנה. הרב דיבר על המדרגה של ההרוגים והנרצחים על קידוש ה' ועל השאלה האם יש לומר עליהם קדיש או בגלל קדושתם אין צריך וחיזק את בני המשפחה.

    אלי ליפשיץ יו"ר מזכירות היישוב אמר בטקס "כולנו נפעמים ולומדים מהכוחות של בנימין הורגן, איך לקח את כל עוצמות הכאב והעצב ומתוך הטוב והישר שהקרינה אסתר הי"ד בנימין עוסק יום ולילה בקידום ארץ ישראל על ידי הקמת פארק אסתר ביער הצמוד ליישוב ובתורת ישראל כפי שאנו רואים כאן בהכנסת בין ספר התורה.

    בנימין במעשיו אלו מושך את כולנו אחריו. מכבדנו כאן בשמחה זו יו"ר המועצה מר יוסי דגן, יוסי פועל ללא לאות למען השומרון בכלל וטל מנשה בפרט, יוסי נמצא פה בכל עת, בעצב ובשמחה, ברגישות ובנחישות גדולה יוסי מאפשר לחלומות של בנימין ושל היישוב כולו לרקום עור וגידים ולבוא לידי מימוש ועל כך מגיעות לו תודות רבות", הוסיף ליפשיץ



    0 תגובות