הסורים מאשימים: הבכיר חוסל בירי מקלעים

    אבי יעקב No Comments on הסורים מאשימים: הבכיר חוסל בירי מקלעים

    כלי תקשורת סורים ולבנונים טוענים כי ישראל "התנקשה" בירי של צלף היום במדחת אל סאלח, אסיר משוחרר, חבר פרלמנט סורי, יליד מג'דל שמס ואחראי אזור הגולן במשרד ראש ממשלת סוריה | כל הפרטים

    מג'דל שמס צילום: פלאש 90
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב 1 Comment on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האסיר הסורי המשוחרר מדחת אל סאלח נהרג כתוצאה מתקיפה ישראלית מול מג'דל שאמס. לפני כארבעים שנה נעצר סאלח על מעורבות בפעילות חבלנית עוינת נגד ישראל ונדון ל-12 שנות מאסר. לאחר שחרורו שב לסוריה וכיהן שם כחבר פרלמנט.

    לאחר שחרורו, הסתנן לצד הסורי והשתכן שם, ובתחילת שנות האלפיים הוא כיהן למשך ארבע שנים כחבר בפרלמנט הסורי שם ייצג את תושבי הגולן. לאחר מכן היה ראש משרד המעקב אחר תושבי הגולן הכפוף לנשיאות הסורית בממשלה.

    אל סאלח עם אסאד

    ההאשמה שישראל התנקשה במדחת אל סאלח הגיעה מסוכנות הידיעות הסורית הרשמית, כלומר משטר אסד האשים את ישראל. על פי הסוכנות מטחי ירי ישראליים פגעו בו עם שובו לביתו. אל סאלח השתייך בעברו לחוליית הטרור ״תנועת ההתנגדות הסורית בגולן״. בין העבירות שיוחסו לו היו שיבוב פעולות מנגנוני הביטחון והטמנת מוקדים בדרכים צבאיות. כמו כן הוא נעצר בעקבות ניסיון חטיפת חייל צה״ל.

    ד"ר סלמאן חסון, הרופא במרפאת חצ'ר אליה פונה מדחת אלצאלח: "מדחת אלצאלח הגיע אלינו ללא רוח חיים כאשר בגופו קליעים רבים של M-16 באזור החזה והבטן".



    0 תגובות