מזכיר המדינה האמריקני: נפתח מחדש קונסוליה פלסטינית בירושלים

    שלמה ריזל No Comments on מזכיר המדינה האמריקני: נפתח מחדש קונסוליה פלסטינית בירושלים

    סטירת לחי לישראל: מזכיר המדינה האמריקני הודיע כי בכוונת הממשל להתקדם עם פתיחתה מחדש של הקונסוליה האמריקאית בירושלים כחלק מהמאמצים להעמיק את היחסים עם הפלסטינים

    מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן צילום: Marc Israel Sellem/POOL
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן הודיע כי בכוונת הממשל להתקדם עם פתיחתה מחדש של הקונסוליה האמריקאית בירושלים כחלק מהמאמצים להעמיק את היחסים עם הפלסטינים. זאת, על אף התנגדותה של ממשלת ישראל לצעד.

    ראש הממשלה, נפתל בנט הצהיר לפני מספר שבועות, לאחר פגישתו עם הנשיא ביידן, כי הוא הבהיר לנשיא האמריקני שישראל מתנגדת בתוקף לפתיחת הקונסוליה.

    בתוך כך, לפי דיווח שמתפרסם בשעות האחרונות הממשל דחה את בקשת לפיד להציב לאיראן מועד אחרון לחזרה להסכם הגרעין ובוושינגטון לא היו מוכנים לשמוע על אופציה צבאית נגדה. בנוסף, ביידן סירב לפגוש את לפיד אף למספר דקות.

    לפיד נועד אמש (רביעי) עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ולאח"כ השניים יצאו בהצהרה משולשת עם שר החוץ האמירתי.

    בהצהרה מיוחדת עם מזכיר המדינה, אנתוני בלינקן ושר החוץ האמירתי, השייח עבדאללה בן זיאד התייחס לפיד לאיום האיראני המשותף למדינות האזור:

    "במרכז הביקור שלי כאן עומדת הדאגה מהמירוץ של איראן ליכולת גרעינית. איראן הופכת למדינת סף גרעינית. כל יום שעובר, כל גרירה נוספת של המשא ומתן, מקרבת את איראן לפצצה" הזהיר לפיד.

    שר החוץ הבהיר כי "ישראל שומרת לעצמה את האפשרות והזכות לפעול מול הגרעין האיראני בכל רגע, בכל מצב ובכל דרך. זו אינה רק זכותנו, אלא חובתנו. איראן הודיעה פומבית שהיא רוצה למחוק אותנו מעל פני האדמה. אין לנו שום כוונות להמחק".

    לפיד התייחס להסכמי השלום ואמר, "אנחנו כותבים פרק חדש בהיסטוריה. זו ברית של מתונים שעוסקת בחיים בתקווה באופטימיות בלהסתכל קדימה. אני מודה לשניכם על הברית הזו, על החברות, היא מעוררת תקווה בכל העולם".

    צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

         



    0 תגובות