נערכים לשבוע נוסף של מאבק נגד רפורמת הכשרות

    אתר קול חי No Comments on נערכים לשבוע נוסף של מאבק נגד רפורמת הכשרות

    לקראת המשך דיוני הועדה למיזמי תשתיות לאומיים ושירותי דת יהודיים, מטה המאבק ברפורמת הכשרות נערך להגביר את הלחץ למנוע את קידום הרפורמה | הסכנה: פיטורים המוניים ל4000 משגיחי כשרות ומאות עובדי מחלקות הכשרות במועצות הדתיות

    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שבוע נוסף של מאבק נגד רפורמת הכשרות, במטה המאבק נערכים למרתון של דיונים ופעילות ציבוריות נגד הרפורמה. כזכור, רפורמת הכשרות שמקודמת בימים אלה על ידי שר הדתות מתן כהנא ויו"ר הועדה לשירותי דת יוליה מלינובסקי, נתקלה בהתנגדות חריפה של הרבנים הראשיים לישראל וחברי מועצת הרבנות הראשית.

    בדיונים שנערכו השבוע בועדה בכנסת, הציגו חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות והדתיות, כיצד תפגע הרפורמה בכשרות במדינת ישראל, תוך שהם מציגים את בורות מחברי הרפורמה בנתונים ועבודת המשגיחים.

    בנוסף, מתריעים חברי הכנסת ופעילי מטה המאבק כי רפורמת הכשרות אינה מתייחסת כלל לזכויות הסוציאליות ותעסוקת עובדי מערכת הכשרות הנוכחיים, בהם אלפי משגיחי כשרות ועובדי מועצות דתיות. "אם הרפורמה תעבור כמו שהיא" מתריעים במטה המאבק, "צפוי גל פיטורים המוני של קרוב ל5000 בעלי משפחות מכל רחבי הארץ".

    כחלק מהמאבק לטובת מערכת הכשרות, נפגשו השבוע נציגי מטה המאבק ונציגי ההסתדרות עם בכירי משרד האוצר ומשרד הדתות, אך גם הם דחו את פניהם ריקם ודרשו את יישום החוק לפני קידום זכויות העובדים. במשרד האוצר אף הגדילו לעשות, ואמרו כי הם מתנערים מאחריות לגורלם של אלפי משגיחי הכשרות.

    במטה המאבק מסכמים את שבוע הפעילות הפרלמנטרי, ואומרים כי אנשי הקואליציה המקדמים את הרפורמה הבינו כי כותבי הרפורמה הוליכו אותם שולל והגישו הצעת חוק ללא עבודת שטח מקדימה. יחד עם זאת, הם מביעים חשש לגבי היכולת למנוע את הסעיפים הבעייתיים בהצעת החוק.

    לדברי יו"ר החטיבה הדתית עו"ד רפי מלאכי: "לצערנו, התחושה שקיבלנו מחברי הועדה בכנסת, מהבכירים באוצר והמשרד לשירותי דת היא של חוסר אכפתיות ממצבם התעסוקתי של העובדים ומגורלם של אלפי משפחות עובדי המועצות הדתיות ומשגיחי הכשרות. היום כולם יודעים שהרפורמה לא תוזיל עלויות, אלא תייקר עלויות. אך מה שחמור מכך הוא שבמצב כלכלי כה קשה, לאחר שנה וחצי של קורונה, אלפי משפחות בישראל עומדות לקראת סכנת פיטורים. כשהרפורמה תכנס לתוקף, 4000 משגיחי כשרות ועוד מאות עובדים מהמועצות הדתיות, צפויים למצוא את עצמם ללא מקום עבודה וללא פרנסה"



    0 תגובות