מערך החינוך שמוביל יזמות חדשנית לשילוב בני נוער מיוחדים

    ישראל נח חסידים No Comments on מערך החינוך שמוביל יזמות חדשנית לשילוב בני נוער מיוחדים

    מגוון יוזמות חדשניות לשילוב ילדים ובני נוער עם מוגבלויות בחברה הפכו את מערך החינוך של 'אהל שרה' לגוף החינוך המוביל בציבור החרדי בשילוב בעלי צרכים מיוחדים | איך הפ עושים את זה?

    בית ספר בית שי ובית חנך - אהל שרה צילום: יח"צ
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כיתות שילוב, בית חוגים וספריה ייעודית, הם רק חלק מיוזמות השילוב מבית מדרשו של בית הספר 'בית חנוך' המשתייך למערך החינוך של ארגון 'אהל שרה'. מערך החינוך של 'אהל שרה' פועל כבר שנים ארוכות לקידום ושילוב ילדים ונערים עם מוגבלויות קוגניטיביות בחברה, וזוכה לשבחים רבים ממשרדי הממשלה והגופים המפקחים על פעילות החינוך לצעירים עם מוגבלויות קוגניטיביות.

    לאור הפעילות הברוכה המגוונת, לא הופתעו בהנהלת 'אהל שרה' כשנבחרו להימנות על מספר מצומצם של בתי ספר וגני ילדים הנהנים מחסות הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות. הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות, היא הגוף הגדול והמנוסה בישראל בקידום יוזמות חינוכיות בהן גם פעילות לשילוב תלמידים ותלמידות עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה. פעילות הקרן נעשית תוך שיתוף פעולה עם משרד החינוך, לקידום יוזמות חינוכיות משלבות בבתי הספר ובגני החינוך המיוחד.

    בין היוזמות החדשניות הפועלות בבית הספר בית חנוך, ניתן למצוא את בית החוגים שמציע חוגים שונים לקבוצות תלמידים המורכבות מתלמידים מחינוך מיוחד לצד תלמידים ממערכת החינוך הרגילה. יוזמה משלבת נוספת שזכתה לשבחים רבים, היא היוזמה להטמעת פעילויות בית ספריות מקבילות לפעילויות בבתי ספר רגילים. כך למשל פועלת תכנית אבות ובנים, בהשתתפות התלמידים ממגוון גילאים ורמות תפקוד קוגנטיביות יחד עם הוריהם ללימוד משותף. בבית הספר פועלת גם ספריה המכילה ספרים מונגשים לצד ספרים רגילים המותאמים לילדי בית הספר.

    יוזמות אלו יצאו לדרך בתקופה האחרונה לצד פרוייקט השילוב שנכנס לשנתו השניה הפועל בשיתוף תלמוד תורה "באר יהושע" שבבני ברק. במסגרת פרוייקט השילוב, פעם בשבוע מגיעים תלמידים מבית חנוך ומשתתפים בשיעורים ובפעילויות יחד עם חבריהם בתלמוד תורה באר יהושע.

    פרויקטים אלו, מנוהלים ע"י צוות מיוחד שהוקם בבית הספר בית חנוך בראשות מנהלת בית הספר הגב' חנה אנתבי, הרב בורשטיין רכז השילוב, סגנית המנהלת גב' רויזי דולברג, ומורת השפה. צוות השילוב מקבל ייעוץ והדרכה מצוות הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות, כלל התוכניות המשלבות קיבלו את ברכתו ועידודו של ראש המוסדות הרב אברהם גינזוברג שליט"א שברך על המהלך המבורך.

    לדברי מנהלת בית הספר הגב' חנה אנתבי המשמשת בתפקיד ראש פרויקט השילוב: "זוהי הזדמנות מדהימה לצוות בית הספר להוביל שינוי אמיתי בתפיסת השילוב בחינוך המיוחד בכלל ובמגזר החרדי בפרט ואנו שמחים ונרגשים על הזכות. אנו רואים את ההשפעה האדירה שיש למפגשי השילוב על הילדים שלנו, וגם הילדים ממערכת החינוך הרגילה זוכים לחוויה מעצימה ומשפרת הנותנת להם כלים להיות תלמידים טובים יותר ובעלי מידות טובות".

    גם הגב' מלכה ויינברג מנהלת 'אהל שרה' בירכה על יוזמות השילוב ואמרה כי "בהתאם למורשת מייסדי הארגון, אנו פועלים כבר עשרות שנים על מנת לאפשר לילדים ומבוגרים עם מוגבלויות קוגנטיביות, להשתלב ככל האפשר בחברה. מערך החינוך של 'אהל שרה' עומד בסטנדרטים גבוהים ביותר, ומדי שנה פותחים בבתי הספר כמו גם בשאר המערכים תוכניות חדשות, פרויקט השילוב הזה הינו פרויקט הדגל השנתי של אהל שרה ואני שמחה לראות שצוות בית הספר הצליח להקים פרויקט לתפארת"



    0 תגובות