חוק ההגבלה – מבקר המדינה 2021 \\ אריאל שרפר

    אריאל שרפר No Comments on חוק ההגבלה – מבקר המדינה 2021 \\ אריאל שרפר

    חלום בהלות: חוק ההגבלה על כלל אזרחי ישראל | ראש הממשלה הודיע בצורה חד משמעית: "אני שמח שיש אזרחים- אבל צריכים להגביל את ההשפעה שלהם" | מכאן ואילך זה כדור שלג שהתגלגל ואיפה הוא נעצר?

    אריאל שרפר צילום: טליה קניג
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זה היה עוד יום שגרתי משעמם ומשמים ביום שאחרי אישור תקציב המדינה החדש. הדיון השבועי של יום רביעי במליאת הכנסת התכנס כשהמליאה כמעט ריקה כרגיל למעט כמה ח"כים שאיש לא זוכר את שמם שלא היה להם מקום טוב יותר להיות בו באותו הרגע.

    חברי הכנסת שכן נכחו באולם היו כמובן מהקואליציה כי האופוזיציה החליטה פה אחד בישיבה מוקדמת להחרים את הדיון ולכן חברי הציונות הדתית היו בסיור במערת המכפלה כדי להתפלל בקברי אבות להינצל ממי מבני בניהם שאיבדו את הדרך ואת הערך, חברי הכנסת החרדים היו בסיור שמירה על הכותל מפני השתלטות רפורמית המונית בשל שמועה שמכל רחבי הארץ יצאו לשם הסעות שאורגנו על ידי העמותה החשאית "בעגלה ובזמן קריב", חברי הליכוד היו באספת חירום שארגנה הקבוצה "מלוכדים בלי ביבי" לבחירת מועמדים לבחירות המקדימות ביולי ולבחירה נוספת של כלי התקשורת בהם יודיעו על התמודדותם, ויו"ר האופוזיציה נתניהו היה במגדל הגבוה ביותר בדובאי בצילומי הסרט "אברהם אגרימנט" (בתרגום לעברית "לבנימין אמר").  

    פתאום קרה דבר בלתי צפוי והמליאה התמלאה בבת-אחת בכל חברי הקואליציה כולל השר לפיד שהוקפץ לארץ מהמשא ומתן עם אסד במטוס פרטי ששכר שר האוצר והגזירות ליברמן באמצעות הקרן לביטול תורה והשרה שקד שלפיד חילץ אותה עם המטוס ממרומי המגדל בדובאי רגע לפני שנתניהו הצליח להפיל אותה בפח. אחרון הנכנסים לקול תרועת חצוצרות מהיציע היה המלך נפתלי בנט הראשון עם המשנה למלך מנסור העבאסי שהגיש ליו"ר הכנסת לבית לוי מסמך מיוחד במגילת קלף שכותרתו "חוק ההגבלה" ומיד לאחר שעיין בו העלה היושב ראש על ראש שמחתו את הצעת החוק שעברה במהירות האור המגרש את השחור ברוב של 61 ללא מתנגדים כי הם לא היו שם, ומיד יצאו הרצים בדבר המלך להגביל את העם. 

    תחילה הוצבו מחסומים בכל הכבישים ברחבי הארץ כדי להגביל את תנועת הרכבים סתם בשביל הכיף  

    במקביל הוצב שומר ולצדו גדר שחסמה את הפתח לכל בית כנסת כדי להגביל את הכניסה לעשרה אנשים בלבד אם בכלל יגיעו- ועוד כוחות שחור נשלחו להגביל את כמות המתפללים בחצרות וברחובות. 

    גם חברי הציונות הדתית הוצאו ממערת המכפלה וקיבלו הודעה שהכניסה למקום הוגבלה ומותרת כעת אך ורק לשלושה אבות ושלוש אמהות בלבד. הכניסה לקבר רחל הוגבלה לאמא אחת. 

    לאחר מימוש צו הגבלת תנועה לחברי הכנסת החרדים באזור הכותל והחזרתם בהסעות של חברת "דבר אל בני ישראל ויסעו" חזרה לבתיהם, הכניסה לרחבת הכותל הוגבלה למיעוט רבים של שני גברים ושתי נשים כל 10 דקות. הרחבה הרפורמית בכותל הדרומי הוחרגה מהחוק ולא הוגבלה כמובן. בשל התחשבות מראש כיד המלך במשנהו לא הוגבלה כניסת מוסלמים להר-הבית עם הבטחה שלא תוגבל כל זמן שהחוק לא יבוטל בבג"ץ( ועם הבטחה מנשיא בית המשפט העליון אסור העבאסי שזה לא יקרה אף פעם). 

    כדי לממש את סעיף השוויון בחוק המגביל שעבר במהירות הברק ולא עורר סערה הוגבלו גם הכניסות לאולמות המופעים בתל-אביב ובשאר הערים הדומות לה באופי אבל רק בהוצאת כל אדם שלישי אחרי כניסת מאה איש (ובהסכמה מראש של המוצא שהוא יחזור בסבב הבא). 

    בנוסף על פי הסעיפים המיוחדים המוגדרים בחוק הוגבלה היציאה מהבתים בבני-ברק ובשאר הערים החרדיות אחרי שקיעת החמה והוגבלה היציאה של חברי הכנסת החרדים מבתיהם לחצי יממה כדי שלא יוכלו להגיע להצבעות בכנסת או למניינים. עם זאת הובטח להם בהודעות קוליות לניידים הכשרים שתוקם בקרוב ועדת חריגים שתפעל ללא הגבלת זמן לטיפול בבקשות הסרת הגבלת תנועתם מחוץ לביתם. 

    לאחר 24 שעות מכניסת חוק ההגבלה לתוקף החלה אכיפת התקנות המחמירות שאושרו בלי היסוס: 

    הגבלת אמצעי התקשורת, הגבלת טוקבקים, הגבלת זמן אוויר בניידים, הגבלת חופש התנועה, הגבלת חופש הביטוי, הגבלת זכויות האזרח שאינן הכרחיות, והגבלת האוויר לנשימה. 

    "אני שמח שיש אזרחים- אבל צריכים להגביל את ההשפעה שלהם" -הודיע בכל אמצעי התקשורת המלך בנט כשהמשנה עבאסי מחייך לצדו וחותם על צו השעה המגביל צילומי סרטים במדינות זרות כדי להגביל את ההשפעה הפוליטית של יו"ר האופוזיציה נתניהו שהיה עסוק בלחיות בסרט בדובאי ולא ידע שהמדינה הוגבלה על ידי הממשלה. 

    בדיוק ברגע שהגיע המטוס הפרטי של ליברמן כדי לעצור את הסרט של ביבי- התעוררתי ומיהרתי לכתוב את הטור הזה לפני שיגבילו גם אותי… 

    "אמרי שרפר" והשבוע- הכנה לחורף

    חדר השליטה על מצב הרוח הסוער: "פיקוד החורף" 

    ריכוז מסקנות מהקור בבתים: "הסקה מרכזית" 

    ביטול דיונים משפטיים בשל שלג: "הקפאת הליכים" 

    מתנדב איחוד הצלה שעשה החייאה בגג: "משיב הרוח ומוריד הגשם" 

    רוצים לבקר את המבקר? [email protected] 



    0 תגובות