לפיד בהצהרה בוושינגטון: "איראן הופכת למדינת סף גרעינית"

    איתי גדסי No Comments on לפיד בהצהרה בוושינגטון: "איראן הופכת למדינת סף גרעינית"

    שר החוץ לפיד בהצהרה משולשת בוושינגטון יחד עם שר החוץ האמריקני והאמירתי. לפיד הבהיר כי ישראל שומרת לעצמה את הזכות להגיב בכל זמן אך לא הבהיר נחרצות כי תקיפת מתקני הגרעין על השולחן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ יאיר לפיד הנמצא בביקור מדיני כעת בארה"ב, נועד עם מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן ולאח"כ השניים יצאו בהצהרה משולשת עם שר החוץ האמירתי.

    בהצהרה מיוחדת עם מזכיר המדינה, אנתוני בלינקן ושר החוץ האמירתי, הוד מעלתו השייח עבדאללה בן זיאד התייחס לפיד לאיום האיראני המשותף למדינות האזור:

    "במרכז הביקור שלי כאן עומדת הדאגה מהמירוץ של איראן ליכולת גרעינית. איראן הופכת למדינת סף גרעינית. כל יום שעובר, כל גרירה נוספת של המשא ומתן, מקרבת את איראן לפצצה" הזהיר לפיד.

    שר החוץ הבהיר כי "ישראל שומרת לעצמה את האפשרות והזכות לפעול מול הגרעין האיראני בכל רגע, בכל מצב ובכל דרך. זו אינה רק זכותנו, אלא חובתנו. איראן הודיעה פומבית שהיא רוצה למחוק אותנו מעל פני האדמה. אין לנו שום כוונות להמחק".

    לפיד התייחס להסכמי השלום ואמר, "אנחנו כותבים פרק חדש בהיסטוריה. זו ברית של מתונים שעוסקת בחיים בתקווה באופטימיות בלהסתכל קדימה. אני מודה לשניכם על הברית הזו, על החברות, היא מעוררת תקווה בכל העולם".

    יש לציין כי ראש המוסד לשעבר יוסי כהן הבהיר כי יכולותיה של איראן נפגעו והם פחותים ממה שהיה לה בעבר . בכך סותר כהן את דבריו של לפיד. האמריקנים להוטים לחזור להסכם הגרעין עם איראן, כעת איראן מונעת את חזרתה להסכם ורוצה תנאים משופרים.

    צילום: שלמה אמסלם לע"מ

     



    0 תגובות