לאחר הפרובוקציה המכוערת של ח"כ קריב: דיון דחוף בכנסת

    איתי גדסי No Comments on לאחר הפרובוקציה המכוערת של ח"כ קריב: דיון דחוף בכנסת

    ח"כ אבי מעוז אמר לקראת הדיון שיזם יחד עם ח"כ גפני ויואב בן צור, "מי ששייך לתנועה הרפורמית, שמזמן ניתקה את עצמה ממאוויי הגאולה ובניין בית המקדש, אבל משתמש בכותל המערבי כקרדום לקידום המאבק שלו, מחלל קדושת ספר תורה ורומס את כבודן של המתפללות בעזרת הנשים, בוודאי שהוא איננו זרם ביהדות, אלא זרם בפרוגרסיביות הקיצונית"

    צילום: פלאש 90
    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (רביעי) תדון הכנסת בהצעה לסדר דחופה של חברי הכנסת אבי מעוז (הציונות הדתית) יואב בן צור (ש"ס) ומשה גפני (יהדות התורה) בעקבות הפרובוקציה של חה"כ גלעד קריב ברחבת הכותל בשבוע שעבר. כזכור נעשו פניות ליועמ"ש מנדלבליט כי יפתח בחקירה פלילית כנגד ח"כ קריב בשל מעשיו אך הבקשה לא נענתה.

    לקראת הדיון אמר יו"ר נעם אבי מעוז "בשבוע שעבר ניצל ח"כ, רבאיי רפורמי, את חסינותו הפרלמנטרית כדי לעבור על החוק ולהכניס ספר תורה פרטי לרחבת הכותל המערבי, ואף העז פניו ונכנס לעזרת הנשים, במסגרת מאבקו המשותף עם נשות הפרובוקציה".

    עוד הוסיף, "הפרובוקציה בכותל הייתה המחשה מעולה למי שטרם הבין את מגמות התנועה הרפורמית, שבהנדסת תודעה יש מי שמכנה אותה ואת התנועה הקונסרבטיבית כ'זרמים ביהדות'. מי שממציא דרך חדשה מכח דמיונותיו והזיותיו, גם אם הוא יהודי, איננו הופך להיות זרם ביהדות", אומר מעוז.

    מעוז הוסיף כי "מי ששייך לתנועה הרפורמית, שמזמן ניתקה את עצמה ממאוויי הגאולה ובניין בית המקדש, אבל משתמש בכותל המערבי כקרדום לקידום המאבק שלו למען הלגיטימיות שהוא מבקש להשיג, תוך שהוא מחולל פרובוקציה, מחלל קדושת ספר תורה ורומס את כבודן של המתפללות בעזרת הנשים, בוודאי שהוא איננו זרם ביהדות, אלא זרם בפרוגרסיביות הקיצונית שנאבקת כנגד זהותה היהודית היחידה והנאמנה של מדינת ישראל".

    מעוז חידד את ההבדלים ואמר, "אחרי הכל, גם הנצרות באה לעולם על ידי יהודים, וזה כמובן, לא הופך אותה להיות זרם ביהדות", הוסיף הח"כ.

    ההצעה לסדר אוחדה עם בקשה של חברי הכנסת מוסי רז (מרץ) ואלון טל (כחול לבן) שביקשו לדון בעניינו של רב הכותל הרב רבינוביץ. חה"כ מעוז חיזק את הרב רבינוביץ "אני רוצה לחזק את ידיו של הרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל והמקומות הקדושים, אל מול המתקפות הפראיות עליו, כולל ניסיונות לקשר פרשיות של בני משפחתו אליו. כל זה הוא רק במטרה אחת ויחידה – לפגוע בו כדי לקדם את מתווה הכותל. בע"ה לא יקום ולא יהיה. ומכאן אני פונה לרב רבינוביץ' – חזק ואמץ", סיים מעוז.



    0 תגובות