אושר בטרומית: הגדלת הגמלה בגיל פרישה והצמדתה לשכר הממוצע

    צבי טסלר No Comments on אושר בטרומית: הגדלת הגמלה בגיל פרישה והצמדתה לשכר הממוצע

    על פי הצעת החוק, גמלת הבטחת הכנסה המגיעה למי שהגיע לגיל פרישה תעמוד על סכום השווה לשמונים אחוזים לפחות משכר המינימום, ותוצמד לשכר הממוצע במשק החל משנת 2022

    אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הבטחת הכנסה של חברי הכנסת חיים כץ וחוה אתי עטייה, אליה הוצמדה הצעה של ח"כ איימן עודה. 51 תמכו בהצעה ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכספים.

    מוצע שגמלת הבטחת הכנסה המגיעה למי שהגיע לגיל פרישה תעמוד על סכום השווה לשמונים אחוזים לפחות משכר המינימום, ותוצמד לשכר הממוצע במשק החל משנת 2022.

    בדברי ההסבר נכתב: "חוק הביטוח הלאומי מעניק קצבת אזרח ותיק לזכאים לכך לפי החוק. נוסף על כך מוענקת גמלת הבטחת הכנסה לזכאים לכך. ואולם, בישראל חיים מאות אלפי אזרחים ותיקים שפרשו מעבודה אך לא צברו זכויות פנסיוניות המאפשרות הזדקנות מכבדת. יכולתם של מי שמתקיימים מקצבת הבטחת הכנסה בשיעור הקבוע כיום, לרכוש מזון ותרופות ולממן טיפולים רפואיים או סיעודיים הנדרשים להם, היא מוגבלת עד לכדי קיום מתחת לקו העוני".

    ח"כ חיים כץ: "אנחנו הולכים פה למהלך אדיר שדרכו נוכל להוציא את האזרחים הוותיקים מקו העוני, וזה צעד ראשון בעזרה לאזרחים הללו. 20% מעניי ישראל הם אזרחים ותיקים. מדובר בהזדמנות עצומה לתקן את דו"ח העוני ולשפר את איכות חייהם של האזרחים הוותיקים, בהם 52,900 ניצולי שואה".



    0 תגובות