- רדיו קול חי - -

פניה בהולה לשר הביטחון: סלק מצה"ל מיסיונרים המטיפים לחיילים

חוברת מיסיונרית פנימית שהגיעה ליד לאחים מגלה כי ארגונים נוצריים מלמדים חיילים המשתייכים אליהם כיצד להטיף להמרת דת בקרב חבריהם היהודים.

המדובר בחוברת של ארגון מיסיונרי בשם 'צופן' המיועדת להכשרת חברי כת "היהודים המשיחיים" בעת שירותם בצבא. באופן רשמי הארגון טוען כי הוא עוזר לחברי הכת לשמור על אמונתם מול הסביבה היהודית, אבל בפועל מדובר בארגון שמכשיר אותם לנצל את שהותם בצבא כדי להטיף לנצרות, תוך ניצול העובדה שהחיילים בצבא נמצאים לעיתים בסכנת חיים ובמצב נפשי שברירי.

בחוברת המיסיונרית ששמה "פק"ל בישור" נכתב: השירות הצבאי הינו תקופה ייחודית, מאתגרת ומלאת הזדמנויות …האינטראקציות היום-יומיות בצבא פותחות דלתות רבות לספר את 'הבשורה' …פק"ל זה נועד לתת כלים פרקטיים ושימושיים בעת בישור והצגת האמונה לקבוצות שונות בחברה הישראלית אשר בהם אנו נתקלים במהלך השגרה הצבאית…

החוברת נותנת רקע כללי על הטפה נוצרית ואף מחלקת את טענות המיסיונרים שיש לומר בפני חיילים דתיים, לעומת טענות אחרות שיש לומר בפני חיילים שאינם כאלו.

בשל חומרת העניין פנה יד לאחים במכתב בהול לשר הביטחון בני גנץ בקריאה לסלק משורות הצבא מיסיונרים פעילים ולהפסיק גיוס של חברים בכת.

במכתב נאמר בין היתר כי "מדובר בניגוד גמור לפקודות הצבא ובניגוד לכל היגיון אנושי. צבא ההגנה לישראל חייב לפעול ביד תקיפה כנגד הטפה חסרת רסן להמרת דת לנצרות בשורותיו. ברור כי אין כל מקום לפעילות כת מיסיונרית הפועלת לשינוי המרקם העדין של הצבא ולתקיעת סכין בגבו של העם היהודי.

"להזכירך, ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, בכהונתו כשר הביטחון הרחיק משירות מילואים את המיסיונר ריצ'רד (אריה) סורקו-רם שהטיף לנצרות.

כתבה מ'על המשמר'

יד לאחים

"סורקו-רם עתר לבג"צ (329/87) שענה כי רבין פעל נכון ופסק בהתאם.

"בקשתנו כי תביא לסיום שירותם של חיילים הפועלים להמרת דת וכן להפסקת גיוסם של החברים בכת, מתוך ידיעה ברורה כי הם עוברים הכשרה להטיף לחבריהם בצבא".