לאחר הפיצוץ במשא ומתן: חוק יסוד ההגירה יעלה להצבעה

    אבי רבינא No Comments on לאחר הפיצוץ במשא ומתן: חוק יסוד ההגירה יעלה להצבעה

    יוזם החוק, ח"כ רוטמן: "גבולות מדינת ישראל פרוצים. שקד רוצה שהאופוזיציה תחתום לה על צ'ק פתוח ומי שימלא את הסכום זה מנסור עבאס. היום נדע במה היא בוחרת: בטחון ישראל או פוליטיקה"

    צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוק יסוד ההגירה שמקדם ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית צפוי לעלות היום (רביעי) לדיון והצבעה במליאת הכנסת למרות שלא הושגה הסכמה משותפת של האופוזיציה והקואליציה לגביו.

    זאת בשל פיצוץ במשא ומתן בין ח"כ רוטמן עם השרה שקד ובעקבות כך הודעות שפרסמו השניים בהן טענו כי הצדדים המנוגדים הכשילו את המגעים ביניהם מסיבות פוליטיות.

    "גבולות מדינת ישראל פרוצים. בשער של הוראת השעה תמיד עמד ש"ג (שומר גדר או שומר גבול, כינוי לחייל המאבטח את עמדת הכניסה של בסיס צבאי) לאומי. היום יושבים בש"ג, רע"מ ומרצ. שקד רוצה שהאופוזיציה תחתום לה על צ'ק פתוח ומי שימלא את הסכום זה מנסור עבאס. היום נדע במה היא בוחרת: בטחון ישראל או פוליטיקה", אמר ח"כ רוטמן לקראת הבאת חוק ההגירה ביוזמתו לאישור הכנסת.

    יצויין, כי למרות אי ההסכמה על חוק האזרחות וההגירה, רוטמן ושקד הגיעו להסכמות על מועמדים משותפים לשופטים בבית המשפט העליון שייבחרו בעתיד הקרוב.

    כזכור, אתמול הודיעו שקד ורוטמן כל אחד בהודעה משלו על פיצוץ במגעים להסכמה על חוק יסוד ההגירה. השניים הטיחו זה בזה את האשמה לפיצוץ המגעים.

    שרת הפנים, איילת שקד כתבה אתמול: "ח״כ רוטמן לא הצליח לקבל את הסכמת שותפיו לאופוזיציה לסיכום ולכן נסוג ממנו. האופוזיציה שוב בחרה בפוליטיקה קטנה במקום לסתום את הפרצה שיצרה. צר לי שהם בחרו להעדיף שיקולים פוליטיים קטנוניים על פני שיקולים לאומיים ובטחוניים".

    פיצוץ במשא ומתן על חוק יסוד ההגירה: יעלה להצבעה ברביעי – ללא הסכמה

    ח"כ רוטמן מסר: "נכנסתי למו"מ במטרה להגן על גבולותיה של מדינת ישראל והתאכזבתי. ברגע האמת איילת שקד בחרה להשאר מחוייבת לעבאס והורוביץ וסירבה לחזור מההתחייבויות המסוכנות אליהם".



    0 תגובות