פרחי ירושלים בשיר מיוחד: "שער רוחני" | האזינו

    ארי טננבוים No Comments on פרחי ירושלים בשיר מיוחד: "שער רוחני" | האזינו

    'שער רוחני' הינו שיר תפילה יהודי בלחן אינדיאני עתיק | מה הביא את יוצר השיר לעשות כזה שיר מעניין? | לסיפור המלא ולהאזנה לשיר

    צילום: אודי מימון
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אליהו משיח הוא איש עסקים מצליח, מהנדס תוכנה ויזם של חברות הייטק, מחזיק בתואר שני במתמטיקה עיונית ומדעי המחשב, אך את נשמתו עוטפת מוזיקה, צלילים ומילים שמלווים אותו כל חייו.

    בשנות התשעים כשהתגורר בארה"ב שמע במוסדות הלימוד האמריקאיים של ילדיו, לחן נוגע עם מילים שאת תוכנם הוא לא הצליח להבין מכיוון שהם נאמרים בשפה אינדיאנית עתיקה שכבר לא משתמשים בה.

    שנים לאחר מכן, בתחילת 2021 כשהוא נוסע ברכבו ומזפזפ בין ערוצי הרדיו השונים הוא נתקל שוב בשיר הזה שהפעם חודר לו ישר ללב ומוביל אותו להתחקות אחריו.

    אליהו משיח: "בהתחלה חשבתי שמדובר במנגינה חסידית לחלוטין. לאחר בירור מעמיק גיליתי שמדובר בשיר תפילה אותנטי אותו שרים ילדים באמריקה כתפילה לבורא שישמור עליהם וישלח להם מזון"

    את המילים תירגם אליהו לשפה היהודית והשתדל ככל הניתן לשמור אפילו על אותן הברות מקוריות ועם היצירה הזו הוא פנה לחנן אביטל – מנהל להקת הילדים 'פרחי ירושלים' מזה כארבעים ושבע שנים וביקש ממנו שהלהקה תבצע את השיר. חנן הסכים והילדים נכנסו לאולפן של עפר המרמן, משם יצא 'שער רוחני' שיר תפילה יהודי בלחן אינדיאני עתיק.

    האזינו:

     

    מילים: אליהו משיח
    לחן: אינדיאני עממי
    עיבוד והפקה מוסיקלית: עפר המרמן
    מיקס ומאסטרינג: עפר המרמן
    הוקלט באולפני SPS
    עיצוב עטיפה: Lachyani's, מור לחיאני
    הפקת קליפ: Gadka Studio
    הוקלט באולפני: SPS
    © כל הזכויות שמורות לאליהו משיח
    ניהול וייצוג בלעדי: חנן אביטל
    יחסי ציבור: יוסי לחיאני



    0 תגובות