"אם הייתי יודעת מה מלמדים את הילדה, הייתי שולחת אותה לבי"ס דתי"

    מהדורת הבוקר 9 Comment on "אם הייתי יודעת מה מלמדים את הילדה, הייתי שולחת אותה לבי"ס דתי"

    עו"ד אושרת לוי, שמנהלת מאבק כנגד חומרי הלימוד הקלוקלים בחינוך הממלכתי שוחחה עם 'קול חי': "עומדת שם מורה והיא מתפארת ומגדילה את אותו האיש. ההורים פשוט לא יודעים מה שקורה. אנחנו כבר ברמה שאנחנו פשוט נכבשנו בלי לשים לב"

    בית ספר. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    עו"ד אושרת לוי, שהופיעה אתמול (שלישי) בדיון על רפורמת הכשרות בוועדה לשירותי דת יהודיים של הכנסת, שוחחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר על התנגדותה, כאישה מסורתית, לרפורמה. בהמשך השיחה היא נשאלה אודות מאבק אחר אותו היא ניהלה לאחרונה, על החינוך הממלכתי הקלוקל בישראל וסיפרה על 'מוטיבים נוצריים' בחומר הלימוד במערכת החינוך הישראלית.

    בעניין הרפורמה בכשרות היא אמרה: "בגלל שאנחנו המסורתיים קטונו מלהיכנס לדקויות של העניין, אם אנחנו מצאנו פגם אז כנראה שזה שערורייתי עוד יותר. אני ביקשתי בשם הורים להחריג את מוסדות החינוך וכל הגופים הממשלתיים, ששם אתה קהל שבוי. אין לך חלופה אחרת, אם זה בית חולים, בית ספר, צהרון".

    היא הדגימה: "לצורך העניין אני שולחת את הילדה לטיול שנתי, ובית הספר החליט לקחת אותה לישון בבית מלון/אכסניה עם כשרות שהיא פחות ממה שיש היום, שזה מינימלי – וזה הרבנות. במקרה כזה אני אצטרך לבחור, או פשוט לרוץ אליה עם ארוחות כל היום או להדיר אותה מפעילות בית הספר".

    היא הוסיפה: "בית חולים – לכאורה כל בית חולים יוכל לבחור כשרות שהוא רוצה. אנחנו אוכלים את הכשרות של הרבנות, זה טוב לנו ואנחנו עושים את זה בעיניים עצומות כי אנחנו שמים מבטחינו שברמת הידע שלנו וברמת ההבנה שלנו הרבנות טובה לנו. זה גוף ממשלתי, מפוקח. אנחנו סומכים על זה. הרפורמה הזו היא הפרטה כמו שאני רואה אותה – וברגע שזה יהיה גופים פרטיים לא אוכל לסמוך עליהם. אנחנו לא מבינים מספיק בשביל לרדת לרזולוציות ולבדוק אם לסמוך על אותם גופים".

    לדבריה "כשפותחים את זה לכל דכפין, ומי שיפקח על זה זה מינוי פוליטי – זו בכלל שערורייה. יכול להיות מצב שאני אשלח את הילדה לאותו מלון ומי שמפקח יהיה מינוי פוליטי של מרצ". היא הבהירה: "אני מאמינה שהעניין הזה סגור וחתום והרפורמה תעבור, ולכן המעט שאנחנו יכולים לבקש הוא שלא יגעו בגופים הממשלתיים".

    לאחר מכן היא נשאלה אודות מאבקה בעניין מערכת החינוך הישראלית וחומרי הלימוד, וסיפרה: "לפני שנה, בסגר הגדול הילדה למדה מהבית ופתאום ראיתי ששיעורי ההיסטוריה הוחלפו במערכת ל'שיעורי נצרות'. הסתכלתי במחשב של הילדה והייתי בשוק מוחלט. מה שאנחנו למדנו בשעתו על אותו האיש ועל הנצרות – מיקמו לנו את זה לא יותר מחצי שיעור בציר הזמן. היום – הלוואי ושיעורי תנ"ך היו ברמה הזו, עם כל הדקויות".

    "לא רק זה", מוסיפה לוי בזעזוע "עומדת שם מורה והיא מתפארת ומגדילה את אותו האיש. ההורים פשוט לא יודעים מה שקורה. אנחנו כבר ברמה שאנחנו פשוט נכבשנו בלי לשים לב. מחקו לנו את כל המחברת חגים שידעו כל בתי הספר הממלכתיים. מחקו לנו את חנוכה ופורים".

    "בסוף מה שיקרה זה שנתחיל לשלוח את הילדים לחינוך הדתי", אמרה לוי. היא נשאלה מדוע היא אינה עושה זאת כבר היום והשיבה: "הילדה שלי כבר בת 13.5. זה קשה מאוד בגיל הזה". עם זאת, היא הוסיפה: "אנחנו אנשים מסורתיים, לצערי, אם הייתי מתפכחת קודם, הייתי מתגברת על כל החומרות בבתי הספר הדתיים ולו בכדי שהיא תגדל על המסורת היהודית".

    היא סיפרה, כי כשהיא החליטה לשלוח את ילדיה לחינוך ממלכתי היא לא שערה בנפשה שזהו החומר שהילדה תלמדה, ולתומה חשבה שיהיה זה אותו חומר תמים שלמדה היא בתור ילדה: "אנחנו חשבנו שאותה מערכת תמשיך להיות כמו פעם ותיתן לילדים שלנו את זה. אבל חייבים להתעורר ולהציף את זה, אנחנו רחוקים משם. אפילו שיעורי הספרות הפכו להיות קובץ סיפורים של אנחנו והכיבוש וכמה מסכנים הערבים".



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      איזה נשמה וחמודה היא הלוואי שלכל ההורים היה ככה איכפת מהחינוך של הילדים שלהם, צודקת היא אפשר ביום אחד לשלוח לחינוך חרדי או דתי זה מידי דרסטי, אבל לבתי ספר תורניים.אין לי ספק שיהיה לה ילדים שיחזרו בתשובה.

      1. אמת,עדיין לא מאוחר,עדיין אפשר לתקן,לצערי,מנסים בכל דרך לעקור אותנו מערכי היהדות כולל השורשים,ולהציג אותנו כמו שהאוייב רוצא.
        פעם היתה מפה בספר היטוריה עם חצים מבחוץ לפנים,"כך ניסו האוייבים להלחם בנו, כיום יש מפה אחרת עם חצים כלפי חוץ "כך גרשנו את הערבים מן הארץ"
        פעם ספרי היטוריה בתיכון לבגרות הראו את הצער והכאב שעם ישראל עבר בשואה. היום מציגים שזוהיתה מלחמה,שגם בין הגרמנים נהרגו הרבה,מציגים היהודים מפני הקרבות הם ברחו למחנה פליטים,והגרמנים שומרים עליהם כביכול.
        חבל מאד,כואב מאד,הלוואי והיה כוח לשנות,נשאר לי להתפלל.

      2. בבית ספר חרדי
        לומדים כיבוד הורים
        דרך ארץ
        לתרום לזולת
        ואהבת לרעך כמוך
        ועוד….
        בבית ספר חילוני
        החינוך שונה מאוד
        אין כיבוד הורים אין אהבת הארץ
        אין כבוד אפילו למורים 😡
        ברור שעדיף בית ספר חרדי
        הבדל שמים וארץ

        מומלץ ביותר

    2. 8

      הקרן החדשה נכנסה למשרד החינוך, המדינה התפתה בגלל הכסף הרב שהקרן מביאה, מטרת הקרן להכניס תכניים, פרו פלסטינים או נוצריים או שמאלניים או אנטי דתיים. במטרה להשפיע על הדור הבא.

      1. איך עו"ד מדברת על כך הרבה שטויות. אני דתית לא סומכת על הכשרויות כולל מהדרין. איפה המשכילים מטיילים כשצריך להשגיח. ומה מלמדים בבתי ספר חריגים ואל המעיין. אפילו הסמינרים איזה רמה יש להם. מי זו המטומטמת הזו לאיזה בית ספר היא שולחת את ילדיה איפה היא הוסמכה לעו"ד?

    3. 7

      מדהים . העובדה שחומרי הלימוד , מהותית , השתנו צריך להיות מפורסם בכל אתר / דף שנכנסים אליו הורים . די לתמימות !
      בתי הספר הממלכתיים הם לא מה שהיו !!!

    4. 6

      אין ספק שהחינוך הממלכתי מרחיק את דור ההמשך מהיהדות ומהציונות. מצב עגום ומסוכן.

    5. 5

      אישה נבונה!
      שה' יירחם על ילדי ישראל,
      ברוך ה' זכיתי לחזור בתשובה אבל לצערי זה היה אחרי שהספקתי ללמוד במסגרת לא דתית…
      היום כשברוך ה' אני רואה מה מלמדים את ביתי בבית ספר בחת יעקב אני מבינה שאותנו לימדו דברי כפירה רח"ל.
      הלוואי שהיינו זוכים ללמוד מעט מהחומר הקדוש והאמיתי של בתי הספר החרדים גם את ילדי ישראל השבויים…

    6. 4

      יישר כח,כל הכבוד לך