- רדיו קול חי - -

אבוטבול מגיב להתבטאותו של בנט על החרדים: "זה מזעזע"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ משה אבוטבול מתייחס להתבטאותו של ראש הממשלה, נפתלי בנט לפיה יש להגביל את כוחם של החרדים: "אני לא יודע את מי הוא רוצה. כי אתמול הוא גם אמר שהוא רוצה להעלות לארץ רק אוכלוסיות חזקות – ומזה נפגעו הרבה קהילות אתיופיות וכל מיני קהילות שמבחינתו הם יכולים להישאר בחו"ל, 'אנחנו צריכים רק את העשירים'", אומר אבוטבול. "אז הוא לא רוצה אתיופים, לא חרדים, הוא לא רוצה את הליכוד ולא אף אחד. זה מזעזע".

"האמירה הזאת היא אומללה", אומר אבוטבול בריאיון לבצלאל קאהן במהדורת הבוקר "כולנו התפללנו במשך שנים ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים, לא משנה אם הוא בא מתימן או ממרוקו. עלינו להעלות לארץ הקודש כמה שיותר יהודים נאמנים, לא רפורמים. כאלה שבאמת רוצים לקבל את התורה ופה הוא חטא בלשונו".

לדבריו "האמירה הזאת נגד החרדים, מוכיחה שהוא גם רשע וגם טיפש. רשע – כי לא מדברים כך על יהודים גם אם אתה לא אוהב אותם. מעבר לזה, הוא טיפש – כי אם אתה קצת מבין בפוליטיקה, גם אם זה מה שאתה חושב – לעולם לא אומרים דברים מהסוג הזה. אתה לא מבין שהציבור החרדי שווה 16 מנדטים? המחקרים אומרים שבעוד כמה שנים הציבור החרדי ימנה 40 אחוז ממערכת החינוך".

עוד הוסיף אבוטבול בריאיון: "יש סיסמה אחת במדינה הזו – הכה בחרדים והצל את עצמך. כהנא נוסע לדובאי על חשבון משרד הדתות שותקים לו, רק הראשון לציון נסע למסור שם שיעור – פתאום התקשורת יוצאת. אני לא יודע איך התקשורת מסתכלת לעצמה במראה כל בוקר. אבל הציבור לא טיפש".

קאהן הציע לאבוטבול לומר אמירה דומה על מיעוט אחר, כגון יוצאי חבר העמים או אתיופיה – ולראות כיצד התקשורת תגיב. "עשיתי את זה לפני חודש", ענה ח"כ אבוטבול "אמרתי לשר האוצר ואחרי זה לח"כ מהקהילה הרוסית, שבמקום להעלות רק את המס על השתיה המתוקה כדי לדפוק את החרדים ורק את הכלים חד פעמיים נראה אתכם מעלים את המס על הוודקה. פתאום כולם יצאו נגדי".