בנט: "צריך להגביל את ההשפעה הפוליטית של החרדים"

    אבי רבינא No Comments on בנט: "צריך להגביל את ההשפעה הפוליטית של החרדים"

    המערכת הפוליטית סוערת על רקע דבריו של ראש הממשלה, לפיהם צריך להגביל את כוחה של הנציגות החרדית בכנסת. גפני: "דבריו של בנט לא מפתיעים. זה אותו האיש שמשקר במצח נחושה עבור נושאים שמעניינים אותו באותו רגע". סמוטריץ': "כמה חוסר מודעות במשפט אחד"

    נפתלי בנט צילום: פלאש 90
    13:06
    16.04.24
    עפר גדנקן No Comments on ההמלצות של אלקטרה לתחזוק נכון של המזגן לקראת הקיץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט נאם היום (שלישי) בוועידת העיתון 'ג'רוזלם פוסט' ואמר כי יש להגביל את ההשפעה של הנציגות החרדית בפוליטיקה: "אני שמח שיש חרדים, אבל אנחנו צריכים להגביל את ההשפעה הפוליטית שלהם".

    בנט: "אני רוצה לספר לכם מה למדתי: הסיסמה הנפוצה שאנו משתמשים בה היא ש -70% מהאנשים מסכימים על 70% מהנושאים, אז בואו נתמקד בהם. אבל למעשה, אני רואה כעת פוטנציאל גדול יותר: נתחיל לדבר על ה-30%. בישראל יש בעצם שלושה כוחות פוליטיים: כוח לאומי, שלגמרי היית אומר שהוא הימין, הגישה הגלובלית ההומניסטית שהיית מכנה אותה בערך השמאל והדתיים – חרדים ואורתודוכסים. במציאות, אנו זקוקים למעשה לשלושת הווקטורים. אנחנו המדינה היהודית, אני שמח שיש חרדים, אבל אנחנו צריכים להגביל את ההשפעה הפוליטית שלהם. לא הייתי רוצה ישראל בלי שמאל".

    הדברים עוררו סערה רבה במערכת הפוליטית, וחברי הכנסת החרדים והדתיים מיהרו לגנות את הדברים.

    ח"כ אופיר סופר: "במסגרת נטישת האידיאולגיה לצד העובדה שאין לו קהל יעד בבחירות, בנט מתחיל לגנוב ללפיד את האידיאולוגיה. עד כה זה נעשה באמצעות שלוחו, מתן כהנא. הבוקר גם בנט לא מסתיר את עמדותיו החדשה".

    ח"כ בצלאל סמוטריץ': "ליצן עם 6 מנדטים שגנב את ראשות הממשלה מבקש לצמצם את ההשפעה הפוליטית של 16 מנדטים. כמה חוסר מודעות במשפט אחד".

    ח”כ יעקב ליצמן: "כשבנט מדבר על הצורך להגביל את ההשפעה החרדית הוא שוכח כמה הוא השתמש בה לצרכיו הפוליטיים ולמען הציבור שהוא ייצג בעבר. בשעתו, בעבר הלא רחוק כשהוא היה זקוק ל״השפעה החרדית״ הוא ידע להתחנן לעזרתה. על זה נאמר אתה אומר ״פן ירבה״, ואנחנו אומרים ״כן ירבה".

    יו"ר ש"ס אריה דרעי: ‏"ראש ממשלה לא לגיטימי עם שישה מנדטים, שבכל הסקרים מגרד את אחוז החסימה ומייצג רק את עצמו, רוצה להגביל את השפעת החרדים המייצגים מיליון איש. בנט, לכל הונאה יש סוף. עוד יגיע היום שתוקם ממשלה שתייצג את רצון העם, כולל הציבור החרדי שקיבל בבחירות האחרונות 16 מנדטים".

    חה"כ אוריאל בוסו: "מגוחך לשמוע את האיש עם ששת המנדטים הדורש להגביל את השפעתם של נבחרת מצויינת בת 16 נציגים זוהי שבירית שיאים בציפצוף על הדמוקרטיה, כאן המקום להזכיר לראשונה בתולדות המדינה מכהן ראש ממשלה (בתואר) עם 6 מנדטים בלבד שבכל ההסכמים החדשים הטיל גזירות איומות למגזר החרדי במעונות, בישיבות ועוד".

    יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי: "נפתלי החוצפן והשחצן מדהים כל פעם מחדש. אני לא מאמין שהיה מעיז להגיד על הציבור הערבי את מה שאומר על הציבור החרדי- ששמח שיש חרדים, אבל צריכים להגביל את השפעה הפוליטית שלהם. אבל מה כבר אפשר לצפות מאדם שמכר את כל הערכים של המדינה היהודית בשביל לשאת נאום מעל בימת האו"ם בתור ראש מפלגה עם 6 מנדטים".

    יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני: "דבריו של בנט לא מפתיעים, הוא עשה את זה בברית האחים עם לפיד ורק התחנחן בפני הציבור החרדי כי היה צריך אותו לצרכיו. זה אותו האיש שמשקר במצח נחושה עבור נושאים שמעניינים אותו באותו רגע. לא מפתיע כי בנט גם יודע שהוא לא יצטרך אותנו יותר, כי זו הקדנציה האחרונה שלו במערכת הפוליטית".

    ח"כ הרב ישראל אייכלר על דבריו של רה"מ בנט להגביל את השפעת החרדים: "החרדים נמצאים פה כבר מאתיים שנה, עוד מימי התורכים. עליית החסידים, עליית תלמידי הגר"א והעליה התימנית כולם היו חרדיים. הוריו של בנט היגרו לכאן מסן פרנסיסקו. תארו לעצמכם שנשיא ארצות הברית היה אומר שהוא מאוד שמח שיש יהודים באמריקה אבל צריך להגביל את ההשפעה הפוליטית שלהם. הכל יודעים מה ההשפעה הפוליטית של המיעוט היהודי בארצות הברית. העולם היהודי היה מזדעזע. יש לבנט שתי אפשרויות: להתנצל או להתפטר".



    0 תגובות