הסקר קבע: 60 דונמים ביישוב אביתר – אדמות מדינה

    אריאל שרפר No Comments on הסקר קבע: 60 דונמים ביישוב אביתר – אדמות מדינה

    האם הממשלה תקיים את התחייבותה להקים ישיבה במקום? המנהל האזרחי סיים את בדיקת הסקר בשטח הישובאביתר בשומרון וקבע כי כ־60 דונמים מהשטח התגלו כאדמות מדינה המיועדות לבניה

    צילום: סרייה דיאמנט / Flash90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המנהל האזרחי סיים את בדיקת הסקר בשטח הישוב אביתר וקבע כי כ־60 דונמים מהשטח התגלו כאדמות מדינה המיועדות לבניה. מדובר בשטח גדול שכולל את רובו של היישוב.

    כעת ממתינים המתיישבים למילוי חלקה של המדינה בהסכם, בהקמת ישיבה באביתר והיתר למתיישבים שפונו לשוב ולהקים במקום ישוב רשמי.

    כזכור, היישוב אביתר הוקם לפני כשמונה שנים בשטח של מוצב ישן של צה"ל, במרחק של כשני קילומטרים מצומת תפוח, בתגובה לפיגוע בו נרצח אביתר בורובסקי הי"ד.

    בתחילת שנת 2021, על רקע הפיגוע בו נרצח יהודה גואטה הי"ד חודשה ההתיישבות במקום, בעידודם של תושבים מהיישוב איתמר.

    לפני מספר חודשים הגיעו בממשלה להסכמה עם תושבי היישוב לפיה הם יפנו את המקום בהסכמה, כוחות צה"ל ישארו במקום והמינהל האזרחי יבצע סקר ויבדוק האם ניתן ליישב את המקום ובמקרה שכן, תוקם במקום ישיבה ולאחר מכן יוקם שם יישוב חדש. עד לפינוי התגוררו ביישוב 53 משפחות.

    כעת, משהתברר כי ניתן להקים יישוב חוקי במקום – מדובר בדילמה לא קלה לממשלת בנט-לפיד. הממשלה המורכבת מסיעות מכל גווני הקשת הפוליטית תתקשה להכריע בעניין.

    מפלגת רע"מ ואנשי השמאל המובהקים בממשלה, ממרצ ועד העבודה צפויים להתנגד להקמת התיישבות חדשה. מנגד, גורמי הימין בממשלה, בהם ראש הממשלה, מפלגתו ותקווה חדשה של סער – יאלצו לעמוד מול לחץ ציבורי גדול לקיים את התחייבות הממשלה להקים יישוב במקום, ובתווך יעמדו אנשי המרכז כמו גנץ וחברי מפלגתו. האם תהיה זו המכה שתפיל את הממשלה המגוונת? ימים יגידו.



    0 תגובות