פיצוץ במשא ומתן על חוק יסוד ההגירה: יעלה להצבעה ברביעי – ללא הסכמה

    איתי גדסי No Comments on פיצוץ במשא ומתן על חוק יסוד ההגירה: יעלה להצבעה ברביעי – ללא הסכמה

    המשא ומתן לא נשא פרי: השרה שקד וח"כ רוטמן לא הגיעו להסכמה על חוק יסוד ההגירה והחוק צפוי לעלות להצבעה במליאה ברביעי הקרוב – וליפול. שקד: "האופוזיציה שוב בחרה בפוליטיקה קטנה". רוטמן: "שקד סירבה לחזור בה מההסכמות לעבאס"

    ח"כ שמחה רוטמן צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שרת הפנים, איילת שקד וח"כ שמחה רוטמן מודיעים כי המשא ומתן ביניהם לקידום חוק ההגירה בהסכמה ובתמיכת הקואליציה – לא נשא פרי והחוק יעלה להצבעה ברביעי הקרוב, וצפוי ליפול בדומה לשאר הצעות האופוזיציה.

    שרת הפנים, איילת שקד כתבה הבוקר: "התנהל משא ומתן פורה ומועיל עם ח״כ שמחה רוטמן במסגרתו הגענו לסיכום לפיו חוק יסוד ההגירה יידחה ויוקם צוות שיגיע לנוסח מוסכם. יצויין שחוק יסוד ההגירה אינו נותן מענה לחוק איחוד משפחות.

    עוד סוכם, כי ח״כ שמחה רוטמן וח״כ שרן השכל יגישו הצעת חוק פרטית לחוק האזרחות אשר תוצמד להצעה הממשלתית. ח״כ רוטמן לא הצליח לקבל את הסכמת שותפיו לאופוזיציה לסיכום ולכן נסוג ממנו. האופוזיציה שוב בחרה בפוליטיקה קטנה במקום לסתום את הפרצה שיצרה. צר לי שהם בחרו להעדיף שיקולים פוליטיים קטנוניים על פני שיקולים לאומיים ובטחוניים", כתבה שקד.

    ח"כ רוטמן מסר: "נכנסתי למו"מ במטרה להגן על גבולותיה של מדינת ישראל והתאכזבתי. ברגע האמת איילת שקד בחרה להשאר מחוייבת לעבאס והורוביץ וסירבה לחזור מההתחייבויות המסוכנות אליהם".

    חה"כ שמחה רוטמן מודיע, כי חוק יסוד ההגירה יעלה להצבעה במליאת הכנסת ביום רביעי "לאחר שהשרה שקד נכנעה ללחצים בקואליציה וסירבה לחזור בה מההתחייבויות המסוכנות שהעניקה לרע״מ ומרצ בחוק האזרחות. ההתחייבויות שניתנו כללו בשלב הראשון אישור לאיחוד אלפי משפחות פלסטיניות בישראל", כלשונו.

    "השרה שקד סירבה להצעת ח״כ רוטמן לחוקק חוק אזרחות אחראי תוך קביעת מכסות ושקיפות בכנסת. חוק האזרחות המתוקן היה מונע את קידום הסיכומים הקודמים עם רע״מ ומרצ".

    עוד הוסיף: "הסכמתי לדחות בשבוע את ההצבעה על חוק יסוד ההגירה לאחר שראיתי נכונות מצד סביבתה של שקד להגיע להבנות בנושא. ביקשתי בסך הכל בקשה אחת. שתחזור בה מהכניעה המבישה לרע"מ ולמרצ".

    "שקד ושאר החברים בקואליציה חייבים להחליט אם הם רוצים לקדם חוק ציוני ולאומי, ואז ניתן לזה גב, או לקדם חוק שמנסור עבאס יהיה שלם איתו, כי הוא מאפשר לו לקבל, 'ברשות ובסמכות', משאיות של אישורים ו'זכות שיבה' שקטה. שקד בחרה להישאר מחויבת לרע"מ ולמרצ, למרות שנתנו את כל הצ'אנס שבעולם וניסינו להגיע להסכמות".

    "ביום רביעי אעלה להצבעה את חוק יסוד ההגירה שיקבע בחוק איסור על איחוד משפחות, איסור מתן אזרחות למחבלים וכניסת פעילי BDS וימנע דה-פקטו זכות שיבה שקטה. אני קורא לכל מי שעדיין רואה עצמו ציוני בכנסת הזו להצביע בעד".



    0 תגובות