סמוטריץ' לוולדיגר: "רבים רוצים להיות מזוהים בזכותך עם תחום בריאות הנפש"

    איתי גדסי No Comments on סמוטריץ' לוולדיגר: "רבים רוצים להיות מזוהים בזכותך עם תחום בריאות הנפש"

    יום בריאות הנפש העולמי בסיעת הציונות הדתית. ח"כ מיכל וולדיגר: "ביום רביעי יעלה החוק של ח"כ אמילי מואטי ושלי לקביעת יום בריאות הנפש בחקיקה ראשית. נמשיך לפעול ולקדם את תחום בריאות הנפש"

    בצלאל סמוטריץ' צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לרגל יום בריאות הנפש הבינלאומי שחל אתמול ויום בריאות הנפש שיצויין בכנסת מחר (שלישי), אירחה סיעת "הציונות הדתית" את ירדנה זילברשטיין יו"ר "רקמה אנושית", הרב יוני רוזנצוויג ופרופ' פסח ליכטנברג מייסד בית סוטריה.

    יו"ר "הציונות הדתית" ח"כ בצלאל סמוטריץ' פתח את הישיבה ואמר: "תודה למיכל על ההכנסה של כולנו למודעות. מיכל פתחה לי צוהר לדברים שהם הרבה פעמים מתחת לרדאר וזה לא רק בבריאות הנפש אלא בכלל בתחום החברתי. אני פה 6 שנים, זה לא הרבה אבל גם לא יום, ואני לא זוכר שהנושא הזה אי פעם קיבל נוכחות אינטנסיבית כל כך. עצם העובדה שתחום בריאות הנפש עבר להיות נושא שכל כך הרבה מבקשים להיות מזוהים אתו – זו הצלחה שלך. האחרים היו בכנסות קודמות אבל זה קורה עכשיו כי את נכנסת בכנסת הזו".

    יו"ר "רקמה אנושית" ירדנה זילברשטיין אמרה בדיון: "המוטו שלנו הוא איש את אחיו יעזורו ולאחים יאמר חזק. העמותה מקדמת פעילות שמסייעת לאחים להתמודד עם אחיהם מתמודדי הנפש. המחקרים מראים שהאחים הם נפגעים משניים. רוב האחים לא יודעים איך להתמודד עם זה. משהו בקשר של האחים יכול לקדם שיקום קהילתי ואנחנו פועלים בכיוון".

    הרב יוני רוזנצוויג אמר בדיון: "מי שמתמודד נפש מתמודד בדרך כלשהי. אם אנחנו הרבנים לא נספק את המידע ההלכתי, מתמודד הנפש יתמודד בדרך אחרת, לכן עלינו להעניק מענה הלכתי רחב בנושא בריאות הנפש. מעבר לכך, המענה ההלכתי הוא גם מסייע להסרת הסטיגמה. ההלכה רואה את האדם ויש בה פתרונות למצוקות. התחלתי את הפרוייקט של העיסוק בהלכות בריאות הנפש לפני מספר שנים ולפני כשנתיים פרסמתי את זה בציבור".

    ח"כ מיכל וולדיגר הוסיפה בדיון, "בע"ה ביום שלישי יהיה פה יום מיוחד בכנסת שיכלול דיונים בוועדות, דיון במליאה, תערוכה מיוחדת ומפגש עם מנהלי בתי החולים הפסיכאטריים והארגונים האזרחיים. ביום רביעי יעלה החוק של ח"כ אמילי מואטי ושלי לקביעת יום בריאות הנפש בחקיקה ראשית. נמשיך לפעול ולקדם את תחום בריאות הנפש".



    0 תגובות