הסגר הארוך בעולם: הקהילות היהודיות חוזרות להתפלל במניין – "כמו לצאת מהמקלט"

    ארי טננבוים No Comments on הסגר הארוך בעולם: הקהילות היהודיות חוזרות להתפלל במניין – "כמו לצאת מהמקלט"

    לאחר תקופה ארוכה של תפילות ביחיד, כולל הימים הנוראים האחרונים, הקהילות היהודיות באוסטרליה חוזרים לעצמן, מי פחות ומי יותר | בבית הכנסת 'סידניס' שול' של הרב חיים ליוי, התפילות חזרו כסדרן, אך עם הגבלות | הפרטים המלאים

    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר תקופה ארוכה של תפילות ביחיד, כולל הימים הנוראים האחרונים, הקהילות היהודיות באוסטרליה חוזרים לעצמן, מי פחות ומי יותר, בבית הכנסת 'סידניס' שול' של הרב חיים ליוי, התפילות חזרו כסדרן, אך עם הגבלות.

    הרשויות באוסטרליה התירו לחזור לקיים מניינים בבתי כנסת, עד היום כמעט ולא התקיימו תפילות, רק במקומות בודדים, אך הקהילות היהודיות נושמות לרווחה, לאחר שרשמית מותר לפתוח את בתי הכנסת, לפי כללי ריחוק חברתי, ורק למחוסנים בחיסון שני.

    מספר בתי כנסת בסידני פתחו כבר את בתי הכנסת, ביניהם חב"ד של הרב חיים ליוי, "סידני׳ס שול", הרב חיים ליוי אומר כי ההרגשה כמו לצאת ממקלט אחרי תקופה כל כך ארוכה, "יצאנו מאפילה לאורה, היה מאד מאד קשה לא לקיים תפילות בימים הנוראים, כפרות, תקיעת שופר, יזכור, הדברים הכי חשובים ליהדות לא היו לנו, למעשה כבר כמעט שנתיים אין חיים רגילים בוודאי בנושא תפילות, ילדים קטנים לא ממש הרגישו את אווירת החגים, מקווים שעכשיו המצב יחזור כמו לפני הקורונה".

    עוד אומר הרב ליוי: "אנחנו מודים לממשל המקומי וגם לפדרלי, על שהשכילו לשים את בתי הכנסת בראש סדר העדיפויות, וכבר בפעימה הראשונה לצד פתיחת הקניונים ברים ומועדונים יפתחו גם בתי הכנסת. אנחנו שמחים שהם מבינים את חשיבות העניין".

    ההגבלות שעדיין קיימות והרשויות יאכפו אותן בתוקף. תו ירוק, בתוקף, חובת חיסון פעמיים, בשבת מביאים את התו מודפס, לסרוק את הקוד בכל כניסה לבית הכנסת. מסכות מגיל 12 ומעלה, שני מטר ריחוק חברתי מתפלל אחד מהשני, ואסור לשיר בבית הכנסת.



    0 תגובות