דיון על אגרת הגודש בגוש דן: אגרה גם על נוסעים במוניות

    איתי גדסי 3 Comment on דיון על אגרת הגודש בגוש דן: אגרה גם על נוסעים במוניות

    בוועדת הכספים התקיים דיון על החלת אגרת גודש בגוש דן, נציגי הסבירו את הסדרי הטבעות שיהיו בגוש דן והאגרה

    עומס תנועה | אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    12:40
    18.04.24
    אתר קול חי No Comments on ש"ס: הרבי הורה לא לתקוף באיראן • יענקלה ואיתי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכספים סיימה את דיונה השני בנושא אגרת הגודש בגוש דן. בחלקו השני של הדיון הערב, נידונה ארוכות סוגיית נהגי המוניות, כאשר משרד האוצר הציג כי אגרת הגודש תוטל על הנוסע ולא לעל הנהג, ובוועדה קראו להסדיר עניין זה במסגרת ועדת המחירים.

    בסגרת כך, ציינו נציגי האוצר כי המוניות לרוב מסיעות נוסע אחד, דבר המדמה אותן לרכבים פרטים וכי הן יוצרות גודש בצורה זהה. מנגד טענו נהגי המוניות כי הם גורמים למאות אלפי אזרחים להותיר את רכביהם בבתים, וכי הם משמשים פעמים רבות כהשלמה לנסיעות בתחבורה הציבורית עבור הציבור, וכי הם דווקא מפחיתי גודש.

    עוד עלה נושא הפגיעה בפרנסתם של נהגי המוניות, כאשר האגרה אינה מוגבלת בסכום התקרה לעניינם, דבר שגם אם יושת על הנוסעים עלול לפגוע בהיקף הנסיעה במוניות. יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר קרא למשרדי הממשלה לבחון את הנושא לקראת המשך הדיונים.

    חברי הכנסת קראו לבחון שילוב, גם אם עתידי, של גבייה רציפה, קרי מעקב בתוך הטבעות וגבייה לפי קילומטרז', ובנוסף גבייה עפ"י שכלול העומס בכל שעה, כאשר ככל שהעומס גדול יותר, העלות תהייה גבוה יותר, בדומה לנהוג בנתיב המהיר לת"א. וכן להותיר בחוק אפשרות לשילוב טכנולוגיות חדשות נוספות ככל שיהיו, עד שיכנס החוק לתוקף.

    בהמשך החלה הוועדה בהקראת החוק, כאשר חברי הכנסת הציעו נוסחים שונים לדברי ההסבר לחוק ותכליתו.

    במסגרת הסעיפים המגדירים את גבולות טבעות אגרת הגודש עלו שאלות רבות מצד חברי הכנסת, בין השאר לאור כך שעלה שייתכנו אזורים שבטווח קצר יאלצו נוסעים לשלם עבור כניסה ל-3 הטבעות, וכך שבתוך הטבעת הפנימית יהיה אזור שרוחבו 2 קילומטרים בלבד, כאשר היו חברי כנסת שסברו שמדובר בפגיעה חופש התנועה עבור תושבי המקום.

    נציג האוצר הסביר כי רוחב 2 הקילומטרים הינו במקום מאוד ספציפי וכי התוואי תוכנן "כך שיכלול כמה שיותר נסיעות הכוללות כניסה לאזור הגודש ואזורי תעסוקה, אך היו מקומות בהן בגלל נתיבי הכבישים היה צורך בהזזה מסויימת של התוואי", עוד הוסבר כי התכנון היה של טבעת פנימית, 5 קילומטרים ממנה טבעת נוספת, ו-10 קילומטרים ממנה עוד טבעת. עוד הוצג כי שטח הטבעת הפנימית הינו כ-20 קילומטר רבוע.

    במשרד האוצר ומשרד התחבורה הסבירו כי מתווה החוק משרטט הגדרות כלליות לקביעת הטבעות, וכי התכנון בפועל יכלול התאמות לפי הסכמות השרים. נוכח הדברים קרא יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר למשרדים להבהיר בצורה ברורה יותר לקראת הדיון הבא את הגדרות הטבעות, וכי הסעיפים ידונו לאחר מכן בשנית.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      גנבה לאור היום האגרה מאזרחים.
      זאת לא מדינה דמוקרטית וחופש תנועת האזרחים במדינה.רואים שהממשלה הזאת שרוצים רק כסף מהציבור. מה עוד ????? נימאס רק לשלם למדינה ,גם לעלות למונית ולשלם אגרה? אתם יושבים על הכיסא יפה בכנסת.צריך לחסום את כל המדינה ולהפיל את ממשלת שמאל החלשה, קואליציה של שקרנים עלובי נפש נמאס לנו … תשנו את הנתיב +2 בכביש החוף .ל +4 ואז לא יהיה כניסה גדולה של רכבים למרכז.דבר נוסף ,אפשר ליבנות חניה גדולה בקומות ל אלפי רכבים בכניסות לתל אביב באגרה של 10 שח ,ומהחניון מוניות ספיישל והסעות בחינם כן על חשבון המדינה שמקבלים עבור החניון.יושבים בכנסת אנשים לא מבינים דבר.. נמאס מהמדינה הגונבת את התושבים…

    2. 2

      אני מציע למר ליברמן להטיל עלנו מס אוויר על כל גרם אויר שאדם נושם יוטל 1 שח קנס על האדם ,מה דעתך מר דיקטטור רוסי

    3. 1

      ביום שאגרת הגודש תצא לפועל כל הנהגים יסגרו את המדינה ואנחנו בניהם!!!