ח"כ מרגי מאשים: "נציגי הרבנות הראשית נותנים יד לחיסולה"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ מרגי מאשים: "נציגי הרבנות הראשית נותנים יד לחיסולה"

    יום דיונים נוסף על הרפורמה להרס הכשרות: ראש הוועדה קראה לנציגי המדינה לתת תשובות ראויות יותר לשאלות חברי הכנסת. אשר: "לכאן הייתם צריכים להזמין את מנהלי המחלקות והמשגיחים מהשטח"

    יעקב מרגי צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הדיון ברפורמת הכשרות הסתיים להיום. יו"ר הוועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי, הפסיקה את הקראת הסעיפים של פרק כ' 'ייעול מערך הכשרות' מתוך הצעת חוק התכנית הכלכלית, תוך ביקורת לנציגי משרדי הממשלה שלא עמדו בסיכומים להגיע מוכנים להערות הוועדה, "משרדי הממשלה חייבים להיות יותר מסודרים ומוכנים. הרפורמה הזו חשובה ליהדות ולכלכלה, עליכם לתת יותר תשובות מעמיקות. המצב הזה לא יכול להימשך. אנא עשו עבודה כמו שצריך וקחו בחשבון את כל ההערות ועימדו בסיכומים".

    יו"ר הוועדה שיבחה את שאלותיהם וההערות של חברי הכנסת שנכחו בדיון ואמרה: "ההערות של חברי הכנסת שהשתתפו בדיון, היו ברובם מאוד נכונות ובהחלט נשמר דיון תרבותי ורציני". יו"ר הוועדה ביקשה מח"כ יעקב מרגי שרשם את כל ההערות להיעזר בהם לקראת המעקב בדיון הבא.

    במהלך הדיון הובהר כי הסעיף המתייחס לאפשרות של רב עיר לעבוד בגוף כשרות התבטל בכפוף לדעתו של השר. גם הסעיף המקומם הנ"ל התבטל בכדי לא לאפשר לרבני הערים אף דריסת רגל בעולם הכשרות.

    קודם לכן, התעורר בוועדה ויכוח סוער בקשר לסעיף המגדיר את הממונה על מערך הכשרות. יו"ר הוועדה אמרה כי סעיף זה המגדיר שהשר ימנה את הממונה הוא רופף ואין בו די פרטים.

    ח"כ יעקב מרגי האשים: "נציגי הרבנות הראשית נותנים יד לחיסול רבנות הראשית. בתוך הוועדה כאן – במקום שהם יילחמו על עצמאות הרבנות הראשית, הם שותפים ומסכימים עם דרישות הסמכות לשר הדתות. הם משתפים פעולה בפגיעה במעמד הרבנות והרבנים הראשיים".

    ח"כ אבי מעוז אמר בדיון: "עכשיו התגלה תכלית החוק: להוציא את הרבנות הראשית. אם אין רוב לרבנות הראשית ואם הוא לא כפוף לרבנים הראשיים זה אומר שזה תכלית החוק".

    ח"כ יעקב אשר הוסיף: "לכאן הייתם צריכים להזמין את מנהלי המחלקות והמשגיחים מהשטח, כי הצוות המקצועי של הוועדה שמבין בהלכות המחוקק לא מבין מספיק בהלכה למשה מסיני".

    מ"מ מנכ"ל הרבנות הראשית, הראל גולדברג שהואשם כמי שנוקט עמדה לטובת השר ולא לצידם של הרבנים הראשיים, השיב: "‏אכן יש כאן לויאליות בין עובדי הרבנות הראשית למשרד הדתות. אבל בהחלט אנחנו במצב דואלי – הרבנות היא יחידת סמך של משרד הדתות וצריכים ליישם מדיניות של הרבנים הראשיים. ‏הסמכות לאופן המינוי של עובד מדינה היא מיניסטריאלית ולא נכון שאני יביע עמדה בנושא הזה".

     



    0 תגובות