'דף היומי במשניות העולמי': מתחילים יחד עם גדולי התורה

    ארי טננבוים No Comments on 'דף היומי במשניות העולמי': מתחילים יחד עם גדולי התורה

    המוני בית ישראל החלו ללמוד דף היומי במשניות במסגרת המיזם האדיר 'דף היומי במשניות העולמי' – לאור שנת העיבור, גם אלו המתחילים ללמוד בסדר היומי, יזכו לסיים את השס בתוך שנה | גדולי ומאורי הדור שליט"א הצטרפו לקריאה הקדושה ללימוד דף היומי במשניות

    20:01
    28.03.24
    הקבינט No Comments on דרמה במשבר הגיוס | הקבינט בדיון סוער

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המוני בית ישראל החלו עם תחילת השנה החדש בלימוד יומי בסדר המשניות במסגרת דף היומי במשניות העולמי. המיזם החדש יחסית של לימוד עקבי ומסודר במתכונת של דף היומי במשנה החל בתנופה גדולה וצבר במהירות קהל עצום של מצטרפים נלהבים ותגובות חמות מאד מכל רחבי העם החל מגדולי ההוראה וראשי ישיבות ועד ל'עמך'.

    שנת תשפ"ב היא שנה מעוברת, ועל כן גם לאלו המתחילים ללמוד את סדר המשניות בתחילת חודש חשוון, יזכו לסיים את שס המשניות כסדרו בסיום השנה, כאשר בכל יום ילמדו דף יומי.

    תחילת מחזור דף היומי במשנה צויין באירוע מרגש שנערך בהיכל מנורה בהשתתפות מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט"א, כאשר רבבות צעירי הצאן אשר שקדו על לימודם יומם וליל במשך השנה החולפת, סיימו את תלמודם בפני מרן שר התורה אשר ביקש לעודדם ולחזקם בסיום מסכתות נוספות.

    מעמד מיוחד ומרגש נוסף נערך בביתו של מרן שר התורה בערב ראש השנה תשפ"ב. אל חדרו של גדול ישראל הצטרפו נציגי הלומדים, משפחת הלפרין. אשר לקחה על עצמה להוביל ולהשריש את לימוד סדר המשניות לע"נ אם המשפחה ברטינה סימונה בת ר׳ חנוך ע"ה.

    במעמד סיום המשניות בסדר המחזור הקודם התכבד הרב יצחק שמואל הלפרין הי"ו שלאחר הסיום והשירה ציין בפני מרן שר התורה על ההצטרפות האדירה בקרב רבבות מעם ישראל שמצטרפים יחד ללימוד הדף היומי ואף העלה על שולחן קודשו סיפורים מאותם אנשים שלראשונה זכו לסיים ש"ס והם עצמם פועלים לצרף עוד ועוד אנשים ללימוד הדף היומי.

    משתתפי לימוד הסדר היומי בשנה האחרונה קיבלו על עצמם את הלימוד לאור קריאת רבני ומאורי הדור שליט"א, אשר קראו לכל אחד ואחד באופן אישי לקחת חלק במיזם הקדוש. בין המצטרפים לקריאה הזו בראשות מרן שר התורה שליט"א, חכם שלום כהן שליט"א נשיא מועצת חכמי התורה, הפוסק הגדול הרה"ג רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, הרב הראשי הראשל"צ רבי יצחק יוסף שליט"א, כ"ק מרן האדמו"רים מויז'ניץ, לעלוב, רחמסטריווקא, סאדיגורא, דארג, נדבורנא, שליט"א, ורבה הראשי של ירושלים רבי משה שלמה עמאר שליט"א.

    מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א הוסיף וכתב: "מן הראוי שכל אחד שאינו לומד דף היומי גמרא, שישתדל להצטרף לציבור בלימוד המשניות כפי הסדר שנקבע. וכבר אמרו חז"ל "הוי רץ למשנה", וכן אמרו "כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא. ובזכות לימוד התורה דרבים ובסיום המשניות דסדר זה, ימלא השי"ת כל משאלות ליבם לטובה".

    כעת, עם תחילת המחזור השנתי אנו מתבשרים על יציאתו לאור עולם של ספר ש"ס ששה סדרי משנה בהוצאה מאירת עיניים עם פירוש רי עובדיה מברטנורא ופירוש משנת אליעזר. היצירה החדשנית והמפוארת תוכננה כך שתיתן מענה מושלם ללומדי הדף היומי במשנה, ובכל עמוד מופיע ההספק היומי. כך ייקל על הלומדים לעמוד בקצב הנדרש והמתמיד ולסיים בהצלחה את הש"ס משניות כולו בסיום השנה הבאה.

    ניתן להשיג את הש"ס המהודר במחיר מסובסד ברשת יפה נוף בסניפים הפרוסים ברחבי הארץ. כמו כן קובץ מיוחד ללימוד דף היומי לחודש חשוון ניתן להשיג ללא עלות בסנפי הרשת הפרוסים ברחבי הארץ



    0 תגובות