פרופ' רן בליצר עם הוכחה ברורה מדוע גם צעירים צריכים להתחסן

    ארי טננבוים No Comments on פרופ' רן בליצר עם הוכחה ברורה מדוע גם צעירים צריכים להתחסן

    "אני ממליץ לחסן את בני הנוער", אמר פרופ' רן בליצר ראש צוות המומחים של מגן ישראל ומנהל מערך המחקר והחדשנות של כללית בהתייחסות לחיסון הנוער נגד הגיף הקורונה | "אנחנו רואים סימנים לדעיכת הגל הרביעי בהשפעת חיסון הבוסטר"

    פר' רן בליצר צילום: יח"צ
    17:03
    16.04.24
    אליהו גרין No Comments on מרדכי שפירא בסינגל חדש לפסח: "נגילה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם החזרה ללימודים אחרי חופשת החגים ולקראת אישור החיסונים לגילאים צעירים יותר, שב והתעורר הדיון הציבורי על חיסוני הצעירים. גם פרופ' רן בליצר ראש צוות המומחים של מגן ישראל ומנהל מערך המחקר והחדשנות של כללית, התייחס לסוגיה זו ואמר כי הוא מציע שכל אלו שטוענים שלא צריכים לחסן צעירים, יסבירו את לצעירים שנמצאים בבית החולים ומאושפזים בטיפול נמרץ עם תסמונת רב מערכתית, ותופעות שונות של פוסט קורונה. "לצערי אנו רואים שגם צעירים רבים שחולים לעיתים בצורה קלה אבל תופעות הלוואי המתמשכות אצלם הם קשות יותר".

    לדברי פרופ' בליצר, אכן בגילאים הצעירים מאזן התחלואה הקשה ותופעות ה"לונג-קוביד", הינם קלות יותר מאשר באוכלוסיה הבוגרת, אך למרות זאת גם בקרב צעירים ישנם סיבוכים קשים. "כשאני צריך היום לקבל את ההחלטה האם אני מעדיף שבני הנוער יחוו את תופעות הלוואי של החיסון שאנחנו כבר מכירים ויודעים להתמודד איתם, או את תופעות הלוואי של המחלה שהן הרבה יותר גרועות מהחיסון – ברור שההמלצה שלי היא לחסן. זה גם מה שאני ממליץ לקרובים אלי". אומר פרופ' בליצר.

    בדבריו, התייחס מנהל מערך החדשנות של כללית פרופ' בליצר, גם לשאלה האם פתיחת הלימודים לאחר החגים, תגרום לעליה מחודשת בתחלואה בקרב תלמידים צעירים ובני נוער. לדברי בליצר: "אמנם אנו רואים סימנים ברורים לדעיכת הגל הרביעי, בזכות מתן חיסוני הבוסטר, אך כעת אנו עוקבים לראות את השפעת הפתיחה המחודשת של הלימודים. אנחנו מקווים שלא נראה עליה נוספת בתחלואה. ברגע שנראה שפתיחת הלימודים עוברת בלי שגרמה לעליה דרמטית בתחלואה נוכל להגיד שהחלק הקשה של הגל הרביעי מאחורינו".

    חיסון,

    פלאש 90

    הפרופ' בליצר, כמו שאר מומחי הבריאות וגדולי ישראל, מייחס חשיבות רבה לחיסון הבוסטר ותרומתו לבריאות הציבור. לטענת בליצר, ההגנה שהיתה לאלו שחוסנו פעמיים ועברה למעלה מחצי שנה מאז החיסון השני – ירדה משמעותית וכיום הם דומים יותר לאלו שלא התחסנו כלל מאלו שהתחסנו בשלוש מנות. לדבריו: "אנו רואים בפועל את שיעורי ההדבקה ואת שיעורי התחלואה הקשה בקרב אלו שקיבלו את המנה השלישית לעומת אלו שקיבלו רק שתי מנות, ואנו רואים שהמנה השלישית מקטינה משמעותית את ההדבקה".

    בנוגע לצורך בחיסונים נוספים בעתיד, פרופ' בליצר מביע אופטימיות זהירה. "בהחלט ייתכן שהמנה השלישית תעשה אפקט נוסף באיכות ההגנה לאורך זמן רב, בנוסף לאפקט הכמותי של כמות הנוגדנים בדם. אך את הדברים האלה נוכל לדעת רק במהלך הזמן, בהתאם לנתונים שנקבל מהמחוסנים במנת הבוסטר בעוד כחצי שנה". לסיכום אומר פרופ' בליצר כי "בתקופה זו החוכמה תהיה לשמור על זהירות מונעת ועל התנהלות נאותה שתמנע התפשטות, וכך נוכל לשמור על ההישגים הבריאותיים הייחודיים שהשגנו בהשפעת מנת הבוסטר".



    0 תגובות