כמה שירים יצאו בשנת הקורונה? אזהרה לזמר המתחיל

    ארי טננבוים 6 Comment on כמה שירים יצאו בשנת הקורונה? אזהרה לזמר המתחיל

    האם כמות השירים הענקית שיצאה השנה היא בגלל הקורונה או הזמרים המתחילים? | וגם: כמה מילים לזמר המתחיל שלא יזרוק כסף לפח ויותר מזה – אכזבה קשה | ארי טננבוים בטור נוקב מהלב

    כל גדולי הזמר- בעיגול כותב השורות צילום: עובדיה כלימי
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בגלל הקורונה?

    הנה שני נתונים שלא ישאירו אתכם אדישים: הראשון: ביום חמישי 27 בפברואר 2020 (למניינם) נכנס לישראל חולה קורונה הראשון. הנתון השני: יום חמישי 7 באוקטובר 2021 – שזה היום, שימו לב – לא יצא ולו שיר אחד, נכון לעכשיו. וגם אם יצא, לא יצא יותר מאחד-שניים – כך לדעתי.

    כעורך מוזיקה שתי הנתונים הללו גרמו לי לשני מצבי קיצון. הנתון הראשון גרם לי לתוספת שעות עבודה בשל שירים שיצאו בגלל הקורונה ועליה. הנתון השני גרם לי ללגום בנחת מהקפה ולהתמקד בעבודות אחרות שהמערכת דורשת.

    מאז נכנסה הקורונה לחיינו יצאו המון שירים חדשים. היום, כשיש לי 'כמה דקות לנוח' משירים חדשים יצאתי לבדוק, בשיתוף 'ציצו במייל' (ניוזלטר המוזיקה המוביל), כמה שירים יצאו מהתאריך הנ"ל שכתבתי בהתחלה עד הלום.

    נו, תנו ניחוש ונשחק 'חם-קר'. לא יכולים לתת ניחוש? כבר במתח?

    אוקיי. תכינו את עצמכם טוב למספר הבא: במוזיקה היהודית העולמית יצאו במהלך השנה החולפת – שנת הקורונה, 4,152 שירים חדשים.

    מספר הסתייגויות: ברשימה שערכנו נמצאים רמיקסים, חידושים לשירים, מעט שירים שבקרת איכות האתר פסלה ועוד כמה קאברים שונים שלא התאימו.

    זהו נתון גבוה לכל הדעות.

    בספירת העומר יצאו למעלה מ-330 שירים ווקאלים.

    רק שירים טובים?

    ברור שכל שנה יוצאים הרבה שירים. אך שהגענו למצב של 'אלפי', זה כבר דורש בדיקה. יהיו שיאמרו שזה בגלל הקורונה, עמיתים למקצוע, לא ראו שינוי כל שהוא גבוה מדי. מה שבטוח שמספר הזמרים המתחילים עלה באופן דרסטי ושווה להתעכב על זה רגע.

    יעשה כל אחד כטוב בעיניו ואיני בא להטיף לאף אחד שום דבר, זמר שחכם יקשיב לדברי ורק ירוויח.

    להוציא שיר זה סיפור יקר. לשלם למלחין, להקליט, לעבד, עטיפת השיר (תמונה או קליפ), פרסום, יח"צ, קידום ועוד. לפעמים הרצון העז להוציא שיר לעולם, העיקר שהוצאתי שיר, גוברת על השכל הישר.

    זכורני איך כמה ימים לפני פורים הוצאתי בקטגוריית "מוזיקה" ביום אחד למעלה מחמש-עשרה (!) כתבות של שירים *חדשים*.

    אתם יודעים מה זה אומר? שתשעה מתוכם, לפחות, נעלמו בים השירים. אם טיפה מזל היה להם – גם השמיעו אותם פעם אחת ברדיו. וגם זה בגלל שאשר גרייבר נחמד ונותן צ'אנס לכל זמר מתחיל בתכנית שלו בקצב היום.

    וזהו. פעם אחת והשיר מעלה אבק בארכיון. סליחה שאני מכאיב. האמת כואבת אך היא עדיפה על פני שקר גס ומזויף.

    הרצון להוציא שיר גבר על הרצון להוציא שיר איכותי. וזה הבדל של שמים וארץ. זמרים מתחילים חושבים שאם הם יוציאו שיר – הנה הם 'כבשו' וכעת הם יותר נחשבים. סורי. אבל לא.

    לא פעם אני בולע את הרוק תוך כדי שאני עורך כתבה של זמר חדש שהוציא שיר. נכון, הוא השקיע (במקרה הטוב), אבל זה לא יעזור. אתה עוד לא שם. וחבל לי  עליו. סתם זרק כסף לפח וחווה אכזבה קשה.

    אז מה? באתי 'להוריד מהעץ'? אם לא תעשה כלום לא תהיה כלום, יגידו לי. אז נכון. אני מסכים, מתישהו צריך 'לצאת לדרך' להעיז לעשות ולהתפלל -זה בעיקר – שהשיר יתפוס ובזכות זה תתפרסם. אבל יש לדעת מתי ואיך.

    שימו לב: יותר משצריך להשקיע על השיר עצמו – צריך להשקיע על הפרסום שלו. אחרת – הוא יצבור אבק בארכיון. וכידוע במקצוע הזה, שיר שלא תופס ונותר מאחור, רק מזיק יותר לזמר.

    קחו לדוגמה את מוטי וייס שזכה להיות פרצת השנה שלנו ואני אישית בהחלט חושב כך – הוא לא מוציא סתם שירים. רק מה שבאמת טוב ויתפוס – יצא החוצה. נכון, הוא לא הלך ליחצ"ן לפרסם את עצמו – אבל הוא בהחלט הצליח ולו בגלל שרק שירים טובים יצאו מהאולפן הקלטות שלו.

    הזמר מוטי וייס באולפן קול חי

    תעשו טובה לנו אך גם לעצמכם – אל תמהרו להוציא שיר חדש. תבדקו קודם (בחתונות, אצל חברים וכדומה) האם זה שיר *באמת* טוב ורק אז צאו לדרך.

    כך תחסכו כסף, בושות, אכזבה ותתפרסמו כי אתם באמת מוצלחים. בהצלחה רבה לכולנו!

     

     

     



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      אולי טובת הזמרים זה נכון כי חבל על הכסף, אבל אני אישית נהנת מזה מאד, כי יש שירים אולי מעט שמאאאאד נהנתי אפילו שלא הצליחו וניזנחו, אני שמרתי לי אותם וחוזרת ושומעת, כמו למשל (ותנסו ותיווכחו!) שיר מרים ומקפיץ "ד זכרנו יברך" של שלמה אשר הוא שיר מוצלח בטרווווווף בפול ווליום הקטנים שלי פשוט קמים ורוקדים ויש עוד כאלה

    2. 3

      בתכלס זה הדרך לכישרונות טובים לצאת החוצה! מה שכן צריך למצוא דרך לגרום לאדם שלא מכיר את השיר הזמר היוצר וכו' שיוצא להוריד את השיר מהמייל ולהאזין לו……
      אגב, הקשקשת המילולית הנלוות לכל סינגל על "היוצר" ו"התמלילאי" ו"הכישרון הצעיר והמבטיח" שכבר בהיותו ילד עלה על במות [כן של מסיבת אותיות ושל הגראמן לבר מצוה..] והעל ההשראה שנפלה עליו כשביקר בקבר של…….. מביכה ומצחיקה שימו לב!
      הצעתי פעם לאחד לעשות מחרוזת של כל השירים שיוצאים בשבוע רק שיר פזמון….
      כך אתה שומע מה שטוב ומוריד אותו……