- רדיו קול חי - -

פרובוקציה בכותל: ח"כ קריב נכנס לעזרת הנשים ו'קרא בתורה'

פרובוקציה בכותל: ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה, איש התנועה הרפורמית ניצל הבוקר (חמישי) את חסינותו הפרלמנטרית על מנת להכנס עם ספר תורה לרחבת הנשים בכותל המערבי, שם 'קרא בתורה' לנשות הפרובוקציה המגיעות לכותל בכל ראש חודש ומפירות ברגל גסה את כללי המקום.

בקרן למורשת הכותל הגיבו לאירוע: "הקרן למורשת הכותל המערבי מצירה על האירועים הקשים הבוקר ברחבת הכותל המערבי בעקבות החלטתו של ח"כ גלעד קריב להכניס ספר תורה לעזרת הנשים בניגוד להוראות המפורשות של משרד המשפטים.

נציג הקרן למורשת הכותל ניגש אל ח"כ קריב עם הגעתו וביקש ממנו שלא לנקוט בצעד זה ולא להשתמש בחסינותו וזאת כדי לאפשר תפילה רגועה ושלווה ברחבת הכותל המערבי, כאשר באותה שעה התקיימה במקביל תפילה של מאות רבות של מתפללות ומתפללים אורתודוקסים, ובתוכם כ-20 נשים שבאו במסגרת אירוע קבוצת נשות הכותל.

ח"כ קריב ענה שהוא מכבד את פעילות הקרן למורשת הכותל אך הוא מתכוון לפעול על פי הבנתו. במסגרת זו, נכנס הח"כ לעזרת הנשים והעביר את ספר התורה לנשות הכותל ובעקבות כך נוצרה מהומה גדולה ברחבת הכותל.

יצוין כי הקרן פעלה למנוע חיכוך באמצעות מתן שביל מיוחד לקבוצת נשות הכותל כדי למנוע חיכוך לפי הצעת משרד המשפטים וכן עשתה כל אשר אל ידה כדי להפריד בין הקבוצות ולמנוע חיכוכים מיותרים.

הקרן כואבת על האירועים וקוראת לכל הגורמים להניח למחלוקות ולאפשר את הכבוד הראוי למקום הקדוש", מסרו בקרן.