הרב יעקב רוז"ה על "אבו כביר": "קודם שידאגו שיעבדו ביום חול"

    אסתי פלד No Comments on הרב יעקב רוז"ה על "אבו כביר": "קודם שידאגו שיעבדו ביום חול"

    חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל ורב במכון "אבו כביר" במשך שנים רבות הרב יעקב רוז'ה בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מתייחס לשאלת פתיחתו של מכון לרפואה משפטית "אבו כביר" בשבת וסיפר על המחסור החמור בתקנים במהלך כל השבוע

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב יעקב רוז"ה חבר מועצת הרבנות הראשית ורב במכון המשפטי אבו כביר התראיין הערב (רביעי) ל"מהדורה המרכזית" לאחר הפרת הסטטוס קוו ע"י הקואליציה עם קידום החוק לפתיחת המכון בשבת, "אני מבין את המאבק, אבל אני לא יודע אם המכון זה המקום שצריך להילחם עליו על פתיחתו בשבת, יש מספיק מקומות אחרים כמו רכבת ישראל והנמלים, המצב הנוכחי של המכון לדוגמא, המכשיר CT מופעל רק בשמונה עד 12 בבוקר כי אין תקן".

    דוגמא נוספת, "אם אדם נהרג בתאונת דרכים וגופתו מגדיעה ב-2 בצהריים, היא תטופל רק למחרת בבוקר. חלק' גדול מתפקידי זה לשחרר את הגופות למשפחות שכבוד המת חשוב להם והם רוצות לשחרר את הגופות בזמן. אני חושב שהמכון צריך לעבוד כמו בית חולים" הבהיר הרב.

    הרב לא חושש מעבודה בשבת, הרב סיפר כי "באסון מירון הפסקנו לעבוד בשבת בלי בקשה מיוחדת". הרב הוסיף, "המשטרה לא הבינה זאת והביאה כוחות גדולים, היה קידוש ה'. פעם אדם שנהרג בפיגוע היה צריך לעבור זיהוי, וקרובי משפחתו דרשו שלא לזהותו בשבת, על אף שהם מתענים בספק".

     



    0 תגובות