הרב גולדשמידט על האסטרטגיה למאבק באנטישמיות: "לא יעיל"

    אבי יעקב No Comments on הרב גולדשמידט על האסטרטגיה למאבק באנטישמיות: "לא יעיל"

    נשיא ועידת רבני אירופה מבקר את האסטרטגיה של האיחוד האירופי לאחר שלא התייחס לחוקים האנטי דתיים שנחקקים במדינות היבשת ומצרים את חיי היהודים, "הקהילות היהודיות יוכלו לשגשג רק במצב שבו הן יוכלו לקיים את כלל המסורות והמנהגים ע"פ אמונתם. נראה כי הנציבות פוטרת את עצמה מאחריות בעניינים הנוגעים לשמירה על אורח החיים היהודי"

    ראשי ועידת רבני אירופה צילום: אלי איטקין
    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר פרסום האסטרטגיה של הנציבות האירופית בנושא המאבק באנטישמיות ביבשת, נשיא ועידת רבני אירופה ורבה של מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט התייחס לתוכנית ואמר: "אנו מברכים על החלטת הנציבות האירופית לקדם אסטרטגיה בנושא המאבק באנטישמיות, במיוחד בכל הנוגע לאלמנטים הנוגעים לביטחון האישי של הקהילות היהודיות באירופה".

    הרב הוסיף כי "אין לזלזל במחויבות החיונית של הנציבות האירופית לביטחון הקהילות היהודיות ולמניעת גילויים אנטישמיים. אנו מודים לנציבת האיחוד האירופי למלחמה באנטישמיות , קתרינה פון שנורביין, על הובלת המהלך עד לנקודה זו".

    יחד עם זאת הדגיש הרב, "הקהילות היהודיות יוכלו לשגשג רק במצב שבו הן יוכלו לקיים את כלל המסורות והמנהגים ע"פ אמונתם. נראה כי הנציבות פוטרת את עצמה מאחריות בעניינים הנוגעים לשמירה על אורח החיים היהודי, על ידי העברת הסמכויות הללו למדינות החברות ואנו מצרים על כך".

    הרב גולדשמידט תקף את הפטור שנותנת לעצמה הנציבות מאחריות על חוקים אנטי דתיין במדינות אירופה, "זה לא יעיל. אסטרטגיה זו מאפשרת למדינות החברות לחוקק חוקים, בהתבסס על אמנת האיחוד האירופי בנוגע לחופש דת, ללא אבחנה בין הדתות וצורכיהם. האיחוד האירופי נמצא במעמד מיוחד שבו הוא מסוגל להגן על הקהילות היהודיות ואנו קוראים לו לעשות יותר, ובמהירות, בכדי להגן על המסורת, המנהגים והדת".



    0 תגובות